Gå til innhold

Noen nøstebarnstrikkere her?

Anbefalte innlegg

Gjest nickedokka
Skrevet

Holder på med ei undertrøye i ull og lurer litt på felllinge i halsen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du lurer på?

Gjest nickedokka
Skrevet

Jeg holder på med en trøye u/ ermer (oppskrift 1905 på en sånn brun oppskrift til 8 kr, mulig den fins i nøstebarnboka også).

I alle fall skal jeg felle av til halsen, og så står det " Fell av de midterste 16 m. og strikk hver skulder hver for seg over de siste 14 m." I utgangspunktet har jeg 98 m når jeg begynner å felle.

Dette må jo være feil, det går jo ikke opp, dessuten blir det jo alt for liten åpning om jeg bare feller av 16 m. Hvor mye er naturlig å felle av, arbeidet er i str 2-4 år?

Skrevet

Jeg har strikket den, og halsåpningen blir stor nok i massevis.

Men hvorfor har du 98 masker? Når du felte til ermehull, så skulle et være 10 masker i hver siden, og 108 masker minus 20 er 88, da har 44 masker foran og 44 bak.

16+14+14=44

Gjest nickedokka
Skrevet

åh nei, jeg hadde lest over mange ganger, trodde jeg... æsj også. Forsto det sånn at det var 10 til sammen jeg, søren altså!

Men jeg skjønner fremdeles ikke helt... *dum*

Jeg har strikket et bakstykke på 108 masker og holder nå på med framstykket - har jeg rotet meg helt bort da? Skal de kanskje ikke strikkes hver for seg... *angst*

Skrevet

Trøyen strikkes rundt, dvs 108 masker totalt.

Det var 5 masker på hver side av sidemerkene, dvs 10 masker i hver side.

Gjest nickedokka
Skrevet

det var det jeg var redd for at du skulle si nå... da er jeg på bærtur... Får gå i tenkeboksen litt jeg nå... Takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...