Gå til innhold

Noen her som har gått til gestaltterapeut, evt coaching?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge tenkt at jeg trenger hjelp til å komme meg videre i livet mitt. Mye komplisert. Fastlege og psykolog virker for "deprimerende", så nå googler jeg litt dette med coaching og fikk opp gestaltterapi.......

Noe her med erfaringer og som vil dele? Og hva kostet det?

Blir suprglad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvakksalveri. Pengesluk. Det er konklusjonen.

Skrevet

Takk for svar. Har du noen erfaringer du vil dele? Jeg er ikke typen til å falle for kvakksalveri. Er selv lege.

HI

Skrevet

Kan ikke garantere resultater, men du kunne jo sjekke ut om samtaler hos en filosofisk praktiker er noe for deg. F. eks www.samtaler.no drives av dyktig dame. Eller Norsk selskap for filosofisk praksis, www.nsfp.no.

Skrevet

Gå til psykolog da, det må da være bedre å snakke med noen som vet hva de driver med?

Hvis ikke må det vel være bedre å ringe en god venninne, en søster eller kanskje moren din.

Skrevet

Jeg kjenne ei som ikke har lykkes med noe i livet. Fant ut hun ville bli coach og gikk på et helgekurs. Kaller seg nå coach og tar betalt for å gi andre råd..... Hvordan kan man etter en helg tro at man kan gå inn i en slik rolle. Jeg er sjokkert.

Skrevet

Det er 4 årig utdannelse for å bli Gestaltterapaut da.

Jeg har ingen erfaring annet enn at jeg er i familie med en`.

Kjempespennende og ny måte å finne løsninger på. Det er heller ikke kvakksalveri, da de ikke utfører noe hokus pokus for å fjerne dine lidelser... he he... Er mye mer skeptisk til Psykologer.

Skrevet

Det er en fireårig ikke-godkjent utdannelse ja.

Skrevet

Det stemmer ikke flettemette, den har blitt godkjent nå ;-)

Skrevet

jøss.

Skrevet

Ja, den er godkjent. Min mann tar den utdannelsen selv.

Skrevet

Ja, ja. Godkjent og godkjent. Negleakademiet er også godkjent nå..... sier jo litt det. Kan få lån fra Statens Lånekasse for å gå på Negleakademiet.

Skrevet

Vel, ser ikke helt problemet her? Skal ikke de som ønsker å jobbe med negler ha mulighet til en godkjent utdannelse med mulighet for å fagbrev eller noe slikt? Er det bedre med uautoriserte" som jobber med negler?

Forøvrig så ble gestalt utdannelsen godkjent i 2003.

Skrevet

Til HI: Ta en titt på www.gestalt.no så kan du jo finne litt mer info enn du kanskje finner her inne..

Lykke til med hva enn du velger=)

Skrevet

Venninner og familie er supre, men de er veldig veldig inhabile føler jeg. Kjenner jeg trenger noen med absolutt taushetsplikt, samt en som kan hjelpe meg med å se mitt egne handlingsmønster og konsekvensene av disse. Som ikke kjenner meg og som kan hjelpe meg å få et rasjonalisert syn på situasjonen min.....

HI

Skrevet

Oj den siste mld kom inn veldig sent, skrev den etter 2. svar eller noe.... (merkelig)

Uansett, tusen takk for svar alle sammen! Skal sjekke nettsiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...