Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Jeg har lenge tenkt at jeg trenger hjelp til å komme meg videre i livet mitt. Mye komplisert. Fastlege og psykolog virker for "deprimerende", så nå googler jeg litt dette med coaching og fikk opp gestaltterapi....... Noe her med erfaringer og som vil dele? Og hva kostet det? Blir suprglad for svar!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Kvakksalveri. Pengesluk. Det er konklusjonen.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Takk for svar. Har du noen erfaringer du vil dele? Jeg er ikke typen til å falle for kvakksalveri. Er selv lege. HI
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Kan ikke garantere resultater, men du kunne jo sjekke ut om samtaler hos en filosofisk praktiker er noe for deg. F. eks www.samtaler.no drives av dyktig dame. Eller Norsk selskap for filosofisk praksis, www.nsfp.no.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Gå til psykolog da, det må da være bedre å snakke med noen som vet hva de driver med? Hvis ikke må det vel være bedre å ringe en god venninne, en søster eller kanskje moren din.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Jeg kjenne ei som ikke har lykkes med noe i livet. Fant ut hun ville bli coach og gikk på et helgekurs. Kaller seg nå coach og tar betalt for å gi andre råd..... Hvordan kan man etter en helg tro at man kan gå inn i en slik rolle. Jeg er sjokkert.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Det er 4 årig utdannelse for å bli Gestaltterapaut da. Jeg har ingen erfaring annet enn at jeg er i familie med en`. Kjempespennende og ny måte å finne løsninger på. Det er heller ikke kvakksalveri, da de ikke utfører noe hokus pokus for å fjerne dine lidelser... he he... Er mye mer skeptisk til Psykologer.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Det er en fireårig ikke-godkjent utdannelse ja.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Det stemmer ikke flettemette, den har blitt godkjent nå ;-)
Regnbuens barn™ . Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 Ja, den er godkjent. Min mann tar den utdannelsen selv.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Ja, ja. Godkjent og godkjent. Negleakademiet er også godkjent nå..... sier jo litt det. Kan få lån fra Statens Lånekasse for å gå på Negleakademiet.
Regnbuens barn™ . Skrevet 22. november 2008 #13 Skrevet 22. november 2008 Vel, ser ikke helt problemet her? Skal ikke de som ønsker å jobbe med negler ha mulighet til en godkjent utdannelse med mulighet for å fagbrev eller noe slikt? Er det bedre med uautoriserte" som jobber med negler? Forøvrig så ble gestalt utdannelsen godkjent i 2003.
Regnbuens barn™ . Skrevet 22. november 2008 #14 Skrevet 22. november 2008 Til HI: Ta en titt på www.gestalt.no så kan du jo finne litt mer info enn du kanskje finner her inne.. Lykke til med hva enn du velger=)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #16 Skrevet 22. november 2008 Venninner og familie er supre, men de er veldig veldig inhabile føler jeg. Kjenner jeg trenger noen med absolutt taushetsplikt, samt en som kan hjelpe meg med å se mitt egne handlingsmønster og konsekvensene av disse. Som ikke kjenner meg og som kan hjelpe meg å få et rasjonalisert syn på situasjonen min..... HI
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #17 Skrevet 22. november 2008 Oj den siste mld kom inn veldig sent, skrev den etter 2. svar eller noe.... (merkelig) Uansett, tusen takk for svar alle sammen! Skal sjekke nettsiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå