Gå til innhold

Flere som har blitt til overs når de har blitt gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdager at siden jeg ble gravid har det vært 4 hytteturer som jeg ikke har blitt invitert på. Og nå har venninnene reist til London på juleshopping. Dette har aldri skjedd før.. blir man spedalsk når man er gravid eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk lignende behandling da jeg sluttet å drikke (meg dritings). Fant meg etterhvert bedre venner.

Høres rart ut at de utelater deg.

Skrevet

De utelater meg vel ikke til hverdags. De er flinke til å komme på besøk og å ringe og å invitere på café osv. Men når det kommer til ting som involverer å reise bort så spør de ikke. Skal ta det opp med dem da.. Nå er det jo termin om 5 uker og denne turen til London var impuls. De ringte for å spørre om de skulle kjøpe noe til meg. Men jeg hadde liksom satt pris på å få et spørsmål om å bli med i alle fall, som jeg kunne ha sagt nei til

Skrevet

jeg oppelvde det da jeg gikk gravid ganske ung. ingen spurte om jeg ville være med på noenting for de bare antok at jeg kom til å si nei siden jeg var gravid. irriterende? JA!

Skrevet

Ja det kan man. 4 uker før termin kan man fly intill 2 uker før termin med legeerklæring.

Skrevet

Poenget er ikke om jeg kan fly eller ikke, men at jeg gjerne kunne ha tenkt meg å bli spurt. Høres kanskje rart ut, men det sees i lys av de 4 hytteturene som de dro på med bil. Greit nok så var det ikke do på hytta og sånn, men jeg er jo ikke helt hjelpesløs da..

HI

Skrevet

Jeg vil tro at de tenker på ditt eget beste. Skjønner likevel at du hadde satt pris på å bli spurt. Kan hende de tror at du liker best å være hjemme. Livet ditt forandrer seg jo, du får et lite barn å passe på, og da kan du ikke være med på like mye av slikt som før.

Skrevet

Ble nesten litt letta av å lese dette... selv om det er tråki og høre at andre har det sånn også selvfølgelig! Men jeg har følt det sånn fra dag 1.

INGEN ber meg på fest,INGEN ringer meg annet enn når de trenger taxi i helga....men det jeg merker veldig forskjell på er at jeg har fått mye bedre kontakt med vennindene mine som har barn. Føler at vi er mer på bølgelengde på en måte, Så for meg har graviditeten vært en fin måte å finne ut hvem venner det er verdt å satse på =)

Ikveld sitter jeg hjemme alene,men pcn som nærmeste venn. Kællen er ute med kameratene,og jeg dro tidlig fra et jobb-julebord med bara fulle kvinnfolk! Er ikke alltid man føler seg heeeeelt vel for å si det sånn!

Men trøster meg med at det MÅ være verdt det når ungen endelig kommer! hihi

Skrevet

Ja, det er nok slik at de tenker på mitt beste. De stiller jo veldig opp på andre områder. Men mitt beste er å få bestemme mitt beste på en måte :) I dag følte jeg meg så veldig alene og venneløs.. ganske hormonell her.. Men dette er jo venner som jeg har hatt i over 20 år så jeg vet jo at de er glad i meg. Det er bare det at ingen av dem har barn enda.

Malyn: Jeg er enig i at det er godt å høre at det er andre som har det på samme måte :) Jeg tror nok at disse vennene er verd å satse på videre, men at det kan bli litt skjevt nå frem til at de kommer i samme fase som jeg er nå liksom..

HI

Skrevet

husker jeg gikk gravid med nr 2.. og min beste venninde hadde 30-års dag.

ingen visste det før den dagen, jeg var vel snaue 2 mnd på veg når jeg var på den festen.

jeg drakk ikke da, men hadde det gøy på lik linje som de andre....

etterpå fikk jeg masse komentarer om at det var "godt gjort" at jeg dro på den festen selv om jeg var gravid......

skjønnte aldri helt den... hvorfor var det verre for meg enn de andre? hadde det gøy jeg....

at jeg var på eksursjoner i skog og mark med skolen inntil jeg var i 8 mnd og hadde både bekkenløsning og ødemer, var vel en større prestasjon..., men det er det ingen som sier noe om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...