Gå til innhold

hvordan hadde dere reagert?


Anbefalte innlegg

Skrevet

barnet vårt skal begynne bh som 1åring, jeg har veldig lyst til å jobbe 80% for å ha en dag hjemme sammens med tulla mi. Pappan vil at hun skal gå 100%, og ikke ha en fri dag sammens med mamman sin:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å vite hvordan jeg hadde reagert ut fra det du skriver. Hva er grunnen til at han syns du skal jobbe 100%? Vi har snakket litt om det selv, og mannen min mener at så lenge vi har råd til det (og det har vi sånn det ser ut) syns han det er helt greit. Men hvis det hadde gitt økonomiske problemer, eller han heller ville vært den som jobbet 80%, hadde jeg jobbet 100%

 

 

 

 

Skrevet

Eh hæ? Hvorfor det da? økonomisk eller?

 

Skrevet

Det kommer an på hvorfor pappaen vil det.Er det økonomiske grunne, som det er hos oss, så skjønner jeg han.

Er det bare fordi han av en eller annen grunn føler for det bør dere ta en god prat om det. Ingen 1åringer har vondt av en dag hjemme med mamma eller pappa i uka.

Skrevet

vi har ihvertfall råd, ingenting m penger å gjøre. Vil at hun skal være sammens m andre barn....

Skrevet

Den argumentasjonen kunne jeg kjøpt dersom du ønsket å være hjemme på fulltid, men en dag i uka ødelegger jo ikke for hennes muligheter til å være sammen med andre barn.

Skrevet

takk for svar:) skjønner ikke hvorfor han egentlig ønsker dette, er selv førskolelærer og ser selv at små barn ikke har skade av(heller gode av) an dag hjemme hos mamman sin... derfor vil jo jeg det!!! blir lei meg:(

Skrevet

for noen merkelige menn folk er gift med her inne, rister på hodet..

Skrevet

hæ? jeg skal som deg..ha en dag hjemme med han når han begynner i bh . hvorfor vil han det? hadde jeg ikke godtatt

Skrevet

nei som sagt jeg forstår ikke..... lurer på om det kan være sjalusi?

for de grunnene han kommer med virker jo helt rare... Men uansett så har jeg sagt at jeg kommer til å jobbe 80% ingen skal få stjele dyrbar tid fra meg:) det er tid jeg aldri får igjen

Skrevet

Du får si det som det er, at barnet tar absolutt ingen skade av å være litt hjemme sammen med mamma`n! Ærlig talt....det er da mange av oss som var hjemme med mammane våre i flere år, og vi klarer oss fint:) Jenta mi begynner i barnehagen jeg jobber i i januar. Da er hun 9 mnd, og jeg/vi skal ha en dag fri i uka! Er "heldigvis" alenemor, så her er det JEG som er sjefen. Men du vet at du har KRAV på å få jobbe deltid når du har små barn? Kan jo prøve å slå i bordet med arbeidsmiljøloven? Kanskje han skjønner da?:) Og hvis det er økonomien han er bekymret for, så husk at når du jobber deltid betaler du også mindre skatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...