Den heldige eier av ett barn Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Hvordan er det å bo der? Vet jo det er en nogenlunde stor by, men... Har dere barnehagedekning? Bra skoler? Fritidsaktiviteter til barn og voksne? Billig eller dyrt å bo der? Søtingen min skal jobbe der, så vi tenker kanskje å følge med på lasset.. Trives dere og anbefaler dere byen:)
Mamman til M&E Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Norges 7. største by med i overkant av 60000 innbyggere. Ligger tett opp i Stavanger 15 min m bil og 12 min m tog. Jeg er selv innflytter og mener at Sandnes er en god kommune å bo i. Det er nesten full barnehagedekning men de sliter med å få personal i alle barnehagene, noe jeg tror er grunnen til at enkelte barn som søkte etter fristen ennå ikke har fått plass. Skolene varierer (som i andre byer) men tror ikke det er værre enn i andre byer. Fritidsaktiviteter er det nok av, for enhver smak. Det er ikke billig å kjøpe bolig i Sandnes men prisene ligger under f.eks Stavanger. Leiemarkedet kan jeg ikke svare på. Det er utrolig god service i Sandnes, det er kanskje det jeg ble mest positivt overrasket over da jeg flyttet hit. Det er mange flotte friluftsområder i kommunen. Selve sentrum er ikke det vakreste, tvert imot egentlig men det gjøres stadig grep for at det skal bli penere :-) og det hjelper. Sandnes er en kommune i stor vekst. Ja, sett alt under et; jeg trives godt i Sandnes og kan anbefale byen men selvsagt er det ting som sikkert kunne vært bedre her også :-) Håper det var svar på noe av det du lurer på :-)
nati, knotten & lille karamell Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Jeg bodde i Gravarverket en periode. Rett bak Maxi og der var det ganske hyggelig, men ruten på kveldstid er en forferdelig plass. Ingen plass jeg ønsker min 14 år gamle datter eller sønn skal henge!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 25. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2008 takk takk:)
Lykke Li Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Velkommen til Sandnes npr du kommer =) Jeg stortrives her! Håper du også vil gjøre det =)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 25. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2008 Når jeg kommer... Høres så skummelt og endelig ut:) Vi er enda litt i tenkeprosessen, men må si det frister litt:)
Lykke Li Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 uuups, hehe, det var ikke meningen å skremme deg jeg trodde dere skulle komme =) La meg ta det igjen : Velkommen til Sandnes DERSOM dere bestemmer dere for å komme =) Håper det var bedre =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå