Gå til innhold

Ringe dyrlege, eller se det an litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pus i huset har blitt syk. :s

Det begynte i går, han kastet opp flere ganger og virket slapp og rar. Jeg tror ikke han har spist noe særlig, ikke som jeg har fått med meg ihvertfall.

Når han kom inn i går så gikk han i motsetning til vanlig hvor han pleier å komme løpende mot oss når han skal inn. Han pleier å "prate" masse og maler så fort noen tar på han. Ligger gjerne ved ovnen eller peisen.

Men nå ligger han i sofaen, hvor han ikke pleier å ligge, og er helt rolig, henger litt med hodet. reagerer ikke noe særlig når vi kommer bort til han eller noen ting. majuer ikke noe heller. Sambo har klemt på han over hele kroppen, men kan ikke kjenne noe galt, ikke virker det som pus har vondt noe sted heller...

Han var litt hjemme alene i stad og da hadde han kastet opp litt ved døra, lignet mest på skum egentlig. Kan ikke se tegn til mark eller noe sant i oppkastet.

Bør vi ringe dyrlegen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, for kattar(som andre dyr) er verkeleg sjuke, før dei viser at dei er det.

Skrevet

Jeg ville ringt til dyrlegen. Hoster den, eller kommer det brekningslyder?

Da kan den ha fått en hårbell i halsen som ikke kommer opp. Kjenn på ørene om de er varme. Den kan ha feber om den er slapp.

Skrevet

jeg ville ringt tvert! syntes dette hørtes skummelt ut.

Skrevet

han brekker seg når han spyr...

ørene er kalde, og nesen er tørr....

men han er skikkelig slapp... :(

Han er helt kriminell til å spise på plastikkposer og lignende, så vi er redde for at han kanskje kan ha fått i seg for mye plastikk, eller at han har vært hos noen naboer og spist på ett eller annet giftig, rottegift el.

Skrevet

Huff, stakkar. Er den hard i magen når du kniper forsiktig på den? Ville nok ringt til veterinær for en sjekk!

Skrevet

Du bør ringe tvert.Katten vår var slik engan.hadde satt fast et stort fiskebein i halse..(vært på besøk hos nabodama som satt ut fisk til han ._()

Skrevet

han virker ikke hard i magen... men han reagerte knapt når jeg tok på han, tittet så vidt opp på meg.... og han liker ikke å bli tatt på magen. Begynner å bli skikkelig bekymret jeg... sambo skal ringe nå.

Skrevet

Ring dyrlegen. Bror min gjorde gudskjelov det med sin, den kunne ha dødd om den ikke hadde kommet tidsnok. Det er en bakterie de får i seg ute, som de ikke tåler i det hele tatt!

Ikke for å skremme. MEn RING!

Skrevet

hold oss oppdatert hvordan det går da...Men ikke hør på dyrlegen viss hun/han sier dere skal se det an..En av dyrlegene på kilinikken her liker ikke katter,"slå ihel" sier han viss de er syke :-(.Makan til dust..

Skrevet

Sånn var vår katt når han hadde fått katteaids.. det var helt grusomt!! Ikke meningen å skremme deg, det kan jo være noe annet.

Håper det og håper den blir frisk igjen! :)

Skrevet

Lykke til!

Gi oss beskjed her da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...