SannaMor Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Hei! Vet noen av dere hva dette kan bety? Var på kontroll for en og en halv uke sida, var uke 36, og hadde symfysemål på 34. Dette lå fint i min "kurve" over graviditetens symfysemål. Men nå, siste dagen av uke 37 så ble jeg målt til 38 cm. Jordmor klødde seg i hodet og målte flere ganger for å være sikker. Så bestilte hun ultralyd til meg neste uke.. hun sa det kunne ha med mye fostervann å gjøre, eventuelt stor baby. Men kan babyen vokse så mye så kjapt? Er 38 cm veldig stort i uke 37/38? Bør jeg nå sette meg selv på en liten diett for å forsøke holde vekten på beibi nede? Mange spm.... takknemlig for svar!
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Syns ikke du skal tenke for mye på de symfemålene! Sist gang jeg gikk gravid fikk jeg beskjed fra lege at jeg kom til å få ei jente på over 4000, men ut kom ei jente med vanlig str 3635!! Leger og jordmødre kan ofte måle forskjellig! Og hvis babyen strekker seg i et øyeblikk kan målene plutselig bli større! Det med å slanke seg igjennom et svangerskap hjelper ikke på å få små babyer! De tar næringen igjennom deg, dine reserver, så det vil bare gå utover deg:) Mine mål ha vært opp og ned dette svangerskapet. Noen sier at målene vil stagnere seg når magen "synker"!? Du vil jo uansett på sett det på ul neste uke:)Så masse lykke til i hvertfall!
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Hei! Jeg har lave sf-mål, og fikk beskjed om at jeg ville få et "hopp" i skjemaet om babyen endret stilling. Babyen ligger på en måte litt skrått i seteleie, og da blir sf-målene mindre. Om babyen hadde lagt seg i hodeleie så ville altså målene blitt større Kanskje babyen din bare har endret stilling? Går nok bra skal du se
SannaMor Skrevet 24. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2008 Takk for fine svar! Jeg er egentlig ikke urolig, men man blir jo urolig når jordmor blir det Alltids betryggende å få en ultralyd, er litt smått med den ene i uke 18....
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Ja, det er klart! Man får bare prøve å ikke bekymre seg så mye, selv om det ikke alltid er enkelt! Man får mange tanker når man går gravid! Helt enig der, har fått ultralyd annenhver uke siden uke 28, syns det er veldig betryggende og greit å få! En gang i uke 18 er jo ganske lite i løpet av hele 9 mnd da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå