Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Ble så opprørt over den andre tråden lenger ned her, dere kritiserte trådstarter av butikk tråden, men hva gjør dere? Dere erter og forhåndsdømmer "normalvektige" mennesker likedan , dere er ikke hakket bedre.. buhu, så synd det er på de overvektige som blir "ertet" når dere handler en hel kurv av drittmat, men dere tar det som en selvfølge at "normalvektige" mennesker bare drikker lightbrus, nutrilett og er anorektiske som ikke klarer å nyte matens gleder? Det morsomme var at flertallet av de som svarte har selv lagt ut info om deres overvektsproblemer her på dib, jeg gjenkjente mange av nickene fra tidligere tråder, og all den kritikken som haglet fordi trådstarter forhåndsdømte, men hva gjorde dere selv? Dere dømmer jo selv ... ha ha, like jævlige, "tynne som tykke"! Alle mennesker forhåndsdømmer, det er ikke til å komme bort ifra. Slutt å vær så skinnhelllige kuer! Jeg vet du gjør det selv! Ikke greit å kommentere vanene til en som er overvektig, men vanene til en slank person er greit å snakke om..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 De har bare et sykelig behov for å forsvare det griseriet de stapper i seg. De prøver også å undergrave sin egen dårlige samvittighet for gleffseriet sitt.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Rart du vet alt om personer som er anonyme :-D Hilsen slank og veltrent ei, som synes det er idioti å legge seg opp i andres tilfeldige handlekurv..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 det som er enda kjipere med disse grådige feite folka er ikke bare sytet dems, og det evinnelige gnålet med at "åå de skjønne ikke hvorfor de er feite for de er jo så sunne" (mens det for oss rundt de er det NULL problem å skjønne hva vektproblemet kommer av, nei det er at vi slanke i full jobb, og som jobber og skatter, vi må drive å betale masse skattepenger i sykeplenger og til sykehuset, det er nemlig de feite og røykerene, som forøvrig ofte er to sider av samme sak, som koster oss mest i helsevesenet. Provoserende
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Dette dreier seg ikke bare om en handlekurv, men holdningen til mennesker i hverdagen , hvorfor er det mere akseptert å gjøre opp seg en mening om et slankt menneske, og deres vaner? enn å gjøre opp seg en mening om et overvektig menneske og deres vaner? Ingen kan nekte for at man forhåndsdømmer medmennesker rundt seg, enten det kommer til overvektige mennesker med dritt i kurven sin, slanke mennesker med proteinbar, kollegaen som går dårlig kledd, og naboen som kjører rådyr bil. Der gjør alle sammen det samme, jeg gjør og det. Mange mennesker syns det er kvalmt å se overvektige mennesker trykke i seg store mengder av drittmat, overvektige mennesker syns det er sykelig at slanke mennesker ikke spiser like mye, og kanskje er ofte å se på treningsstudioet? Andre kan ikke fordra den slaskete stilen til kollegaen, og gjør seg opp tanker om hva slags slask dette er, imens andre tåler ikke se naboen bader i penger til rådyre biler og klær. Hvorfor skal det være ulovlig å forhåndsdømme i sine egne tanker om andre? Jeg forskjellsbehandler ikke medmennesker av den grunn, selv om jeg finner mange andres menneskers livsstil utiltrekkende. Jeg er forøvrig slank og veltrent selv, og jeg reagerer på overvektige menneskers kosthold, samtidig så opplever jeg stadig at folk som sliter med litt overvekt selv ofte er raske til å trekke konklusjoner om at slanke mennesker ikke tør å spise, ikke har glede i livet fordi vi ikke fråtser, og bare trener og spiser sunt. (virker som en unnskyldning de har for å ikke ta tak i sine egne problemer!) Jeg er rask til å forhåndsdømme i tankene mine, men å si at dere ikke gjør det selv er bare løgn fra ende til annen.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 De er for lite opplyste, ergo skjønner de heller ikke hva som er årsaken bak sine overvektsproblemer. Nå snakker jeg om friske mennesker som ikke har en medisinsk årsak til overvekt, skal alltid unnskylde seg selv og årsaken til problemene, jada, alle klarer å finne unnskyldninger for at ting ikke går sin vei i livet, men man må fikse det selv, ingen andre. Man er sin egen lykkes smed.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå