meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Når må man bare ta trene de skrå magemusklene? Husker ikke fra sist gan:)
dinadina Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Jeg blir fascinert over at noen i det hele tatt tenker på å ta situps mens de er gravide... :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2008 Javel? Jeg merker jo at magen og ryggen er sterkere med mageøvelser og tar det vanligvis. Å spørre hvor lenge det er trygt er vel ikke akkuat så veldig dumt.
MAE Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Kommer inte helt ihåg heller från sist gång... (Fy va man glömmer fort!) Men jag kör på princippet så länge det känns okej. Det är inte "farligt" att göra situps. Men magmusklerna delar ju sig eftervart. Då kan det vara mest hänsiktsmässigt att göra sidositups mer än raka. Men det känner du nog. Plankan och statiska övelser har jag läst mig till är oaktuellt. Det känns ganska obekvämt också faktisk. Jag är själv i vecka 17+4... Provar träna på som vanligt, spinning, skidor, styrka, stavgång... 4-5ggr i veckan. Blir helt förtvivlad när jag ser kommentarer om folk som blir passiva under graviditeten! Ut och rör på er tjejer! Du får en lättare födsel och inte minst lättare graviditet av det. Samt kommer du fort iform igen efteråt! Så keep on going... situps är bra!
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 jo skulle gjærne vert go på å trene jeg, men jeg blir jo helt slått ut av en slags matthet i hodet, blir helt fjern i de tre første mnd av svangerskapet (tre svangerskap og vert sånn alle gangene) orker ingenting, null energi og føler meg rett og slett LAT og det er KJEDELIG
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 (ble postet før jeg var ferdig det der innlegget der) ... og det er KJEDELIG å være sånn. Vanligvis har jeg masse energi og det er akkurat som om jeg kommer inn i en "fjern-modus" når jeg er gravid, tenker dette er siste gangen jeg er svanger, er slitsomt å være så "lat og seig"
MAE Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Jag kan också vara i "lat modus", men provar ändå att komma mig ut på ett eller annat träningspass. Har också varit trött och sliten men får extra energi av att röra på mig. Endorfiner är topp! Ska lova dig att om du bara mobiliserar så kommer du att komma dig ur modusen... du får få en kompis att dra med dig ut. Det hjälper alltid. Finns få ursäkter i vår situation menar nu jag...
meg & to små vampyrer Skrevet 23. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2008 Hei igjen Ja, sideøvelser skal jeg ta. Syns å huske at de sa at til og med 3. eller 4 måned var det greit, men så skal magn dele seg (magemusklene mener jeg). Jeg var i aktivitet til det siste forrige gang jeg var gravid, og det lønner seg. Allikevel er formen etter fødsel ganske rar. Men jeg tror jeg kom meg i normal fysisk form kjappere fordi jeg gikk tur flere ganger i uken hele tiden før fødsel. Men det er klart, etterhvert som det blir tungt blir jo tempoet langsomt da. men det gjør ikke noe. sirkulasjon og bevegelse er bra uansett! Enig med Mca79! Og så mener jeg at om man ikke orker vanlig trening, er all aktivitet bra.
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 Har en bok om trening for gravide, og der står det til og med 3 mnd. men man kan jo fortsatt trene støttemusklene i mage/rygg selv om situps er utelukket. F.eks å gjøre planken på knærne, stå på alle fire og strekke motsatt arm og bein, slyngetrening, yoga og pilates-øvelserfor gravide, og ikke minst trene rygg og armer (det blir sikkert mye belastning med bæring og timesvis med amming etter fødselen, greit å ha litt styrke da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå