Gå til innhold

Hvordan er det med baby og saft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har hørt noe om att man ikke skal ha saft på flaske fordi det kan gi dårlige vaner. Har lyst og ha litt saft i vannet til babyen min på 7 mnd, er det en dårlig ide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en dårlig idé ja.. ferdigsafta er ikke bra.. det er ikke bra for tennene, det inneholder sukker eller kunstig søtning og barnet blir vant til at det skal smake søtt da..

Men du kan lage saft selv da, som du kan gi av og til.. f.eks av svisker og gulrot, som du skreller og kutter i biter. Gi alt et raskt oppkok, kjør det i en blendes, sil grøten, og det blir en god og næringsrik saft..

Eller du kan prøve å mose rips og lage saft av det.

Skrevet

Hvorfor skal du det? Du bør ha en god grunn for å begynne med det?

Skrevet

saft på flaske er ikke bra for da badet tennene i sukker og kan bli skadet/råtne.

Lillebroren min fikk råtne tenner pga av han brukte flaske lenge og fikk saft på flaska. Gikk og bar på den flaska han da, og da bader jo tennene i sukker i lengre perioder.

En sjelden gang skader jo ikke da :) Finnes jo sånn babysaft også. Ha i bare litt i vannet for å få litt smak bare. de trenger ikke mye oppi for at de kjenner smaken disse små :)

Skrevet

Er det en dårlig idé? Selvsagt er det en dårlig idé! Hva i alledager skulle poenget med det være?

Skrevet

Hvis du virkelig vil at småen skal få noe annet enn vann, så finnes det baby-juicer. Jenta mi fikk det i sommer, for hun nektet å drikke rent vann, og holdt på å få heteslag flere ganger. Først nå de siste dagene har jeg fått henne til å drikke rent vann igjen...handling=konsekvens. Hun likte juicen veldig godt, for å si det sånn... Ergo, vil IKKE anbefale det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...