Gå til innhold

puppenekt etter en uke med mme. 7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga av at jeg har gått på pencillinkur en uke, har jeg vært nødt til å gi snuppa mme. Har pumpet, og var i går klar til å amme igjen. Men, nå er ikke snuppa interessert i puppen. Hun har måtet få flasker både i går og i dag. Hun vrir seg og blir tydelig irritert når jeg tilbyr puppen. Tar litt. Når jeg har laget flaske, tar hun den med en gang. Hvor lenge skal jeg holde på med å prøve? Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er ganske vanlig altså... er jo ofte mye enklere å suge ut av flaska enn av puppen...

har ingen løsninger for deg jeg...

du får prøve så lenge du orker! lykke til!

Skrevet

Prøv med vann på flaska, og kun melk i puppen noen måltider. Klem ut melk så hun kjenner smaken mens du forsøker å gi bryst.

Skrevet

Det er litt av et styr. Har passet på å ikke ha for stor smokk i flaska, bruker avent nr 2, den er jo fra en måned. Hun tar ikke vann på flaske, bare om hun får fra glass. Jeg har ikke pumpet så mye i dag, så melka kommer med en gang, men hun bare snur seg vekk mens melka renner... Er litt redd hun ikke får i seg nok veske, så etter å ha prøvd med pupp blir det flaske. Får prøve noen dager til også får jeg høre med helsesøter. Litt redd for å få brystbetennelse om jeg ikke pumer nok. Finnes det noen medisiner som gjør at men mister melka? (Om det ikke går seg til)

Skrevet

Må du amme henne videre da? Du har jo vært veldig flink i 7 mnd:)

Det finnes tabletter som stopper melka ganske tvert, eller du kan pumpe deg ned på en måte. Hun tar vel mm fra flaska?

Skrevet

har nesten samme probleemet her... men snuppa her tar heller i mme... ho tar pupp tidlig på mårran og kanskje før ho legger seg... vil helst ha grøt eller middag....

Skrevet

Hun er blid som ei sol, og elsker mat. Får fire måltider per dag. Hun har ikke vært så begeistret for mm på flaske, bare mme... Har masse melk, og kunne tenke meg å fortsette å amme, syns det er litt styr med mme. Mye enklere å ta frem puppen. Føler at jeg hele tiden er litt usikker på om hun får i seg nok, og om jeg tilbyr ofte nok. Vel, det er nå hun som styrer dette, så jeg får vel bare gjøre som hun vil. Hadde et ønske om å amme til hun var rundt året, men skal ikke klage. Vet det er mange som sliter med å amme, vi har nå tross alt fått det til lenge.

Skrevet

snuppa her vil ikke ta mme ho da.. men har aldri prøvd så fælt heller... men vil ho ikke ha pupp, så må ho vel nesten ta mme...

jeg amma førstemann til han var 10 mnd,.... tok det irgunn som en selvfølge at det skulle jeg jo med ho og.... ;o)

kjenner jeg nesten får litt hetta med tanke på at jeg kanskje er ferdig med å amme... vil heller ikke slutte enda,..

Skrevet

hei...

Kan forstå at du syntes det er kjipt. Selv oppledvde jeg dette en uke etter fødsel. Da hadde jeg gått to dager på antibiotika.

Jeg var "heldig" og lå på sykehuset, og hadde en jordmorstudent som hjalp meg med å få henne på igjen.

Det vi gjorde var: Jeg pumpet meg. Vi fant frem en lite sonde...et langt tynt sugerør på en måte. Så la vi den ene enden nede i den pumpete melken, og festet den andre enden med tape på puppen min. Det som skjedde da var at da hun begynte å drikke, kom det dobbelt så mye melk. Vi lurte litt med å sprute litt melk i munnen på henne for å få henne til å ta et sug eller to. Dette gjorde jeg to amminger før hun var på igjen.

Vet jo ikke om dette hjelpe på større barn, men du får jo vurdere selv om du vil prøve! Lykke til uansett! Håper det ordner seg:)

Skrevet

Takk for råd og tips. Nå er det slik at jeg har mye melk, og selv om melka renner inn i munnen hennes så vil hun ikke ha. Spenner seg og snur seg bort. Fikk henne til å ta tidlig på morgenen i dag, men etter vi sto opp var det ikke snakk om. Laget mme og det gikk rett ned. Føler at hun liker å ha oversikt, og det har hun ikke når hun ligger inntil puppen. Med flaske kan hun følge litt mer med når hun spiser... Men, hun vil ikke ha mm på flaske, jeg har ikke spist noe annet enn vanlig heller. Rart...

Skrevet

Kan du ikke prøve en stund å amme i senga på mørkt soverom? Hvis det fungerte i dag tidlig, så kan det jo hende at det fungerer resten av dagen også. Når hun først venner seg til å ta puppen igjen, så kanskje det fungerer bedre utenfor soverommet også. Og hvis hun normalt spiser og drikker nok gjør det sikkert ikke noe om hun får i seg litt mindre melk enn normalt en dag heller, så jeg ville prøvd å ikke gi mme etter du prøver å amme og så heller prøvd å amme en gang til etter ikke alt for lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...