Gå til innhold

dere som har opplevd SA eller MA se hit litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

først et enkelt spørsmål, hva står ikm for??

Jeg var på tidlig ultralyd på tirsdag etter noen dager med mørkt utflod, var da 10 uker. Fikk beskjed om at utviklingen var stoppet for noen uker siden:( dagen etter begynte jeg å blø, og i dag blør jeg masse med magesmerter.. Gynekologen sa ingenting om utskrapning.. Har dere alle fått det? og når jeg nå blør regnes det som mens eller er d bare en form for "tømming" og i såfall hvor lang tid går d til mensen kommer?

Håper dere kan hjelpe meg litt:) og det kommer nok flere spørsmål:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei så lenge du blør som du gjør nå trenger du ingen utskrapning da tømmes livmoren av seg selv noe du kan være gla for oppi alt det triste.. og mens syklussen din vil mest sannsynelig vis bli som norma å din første dag med blødning nå.. vil bli regnet som første dag mens.

go trøste klem å masse lykke til med prøving fremover

Skrevet

Fikk du ikke beskjed om å komme tilbake på UL om en ukes tid??

At du blør mye og har smerter er bare bra, for det betyr at kroppen renser seg selv!

Jeg fikk var på UL ca en uke etter at jeg hadde begynt å blø. Det var for å sjekke at alt hadde kommet ut av seg selv. Om det hadde vært noe igjen, måtte jeg hatt utskrapning.

Du kan se på blødningen som en menstruasjon siden eggløsningen vil komme før neste mens igjen. Det tok vel 5-6 uker før jeg fikk mensen igjen etter sa.

Skrevet

jeg var til innvendig UL etter jeg hadde blødd, fikk anbefalinger om å få utskrapning siden jeg før var der og så slapp jeg å vente på med blødninger og smerter. nå er det 9dager siden og blør enda. så vet ikke når jeg får mens igjen.

Men har hørt og lest at enn kan regne SA/MA som menstrasjon.

Men anbefaler å få mens 1gang etterpå før enn prøver igjen.. Men det bestemmer du selv. Vi kommer til å begynne igjen etter jeg har vert på 2ukers kontrollen etter utskrapningen og jeg har sluttet å blø.

Skrevet

hei! så trist at du mistet... håper det går bra med deg oppi det hele =)

jeg mistet 24. oktober. og det er kjempetrist, jeg gren i en uke når jeg hadde litt tid for meg selv. tenker fremdeles "hvorfor meg..." men det er visst veldig normalt, og det er godt med et forum som dette der man kan dele alt de rundt oss kanskje ikke vil plages med ;)

begynte å blø littegrann dagen før aborten da men trodde aldri det ble mer enn det.. blødde i en uke akkurat. var ikke på UL og fikk heller ikke noe time for å sjekke at alt var kommet ut (dette er visst ikke så vanlig som det var før sa legen min), det eneste jeg måtte passe på var at ikke jeg ble dårlig og fikk feber, eller at det sluttet å blø friskt blod. da kunne det være infeksjon og da må man ta kontakt med lege med en gang...

jeg fikk tilbake mensen nå for tre dager siden, altså 4 uker etter SA.. ser ut som dette er min nye syklus (pleier å få den 5. hver mnd)

legen min sa at det var bare å prøve når man var klar for det, trengte ikke vente en mens. vi har prøvd litt denne mnd, vil jo så gjerne bli gravid raskt etterpå, så mensen nå var litt skuffende =(

håper vi er heldige begge to, at spiren sitter neste gang =)

klemmer til deg =)

Skrevet

ikm = ikke kommende mens forresten =)

Skrevet

Tuusen takk for alle svar:)

fikk ikke beskjed om noen ny ul, skal ta hcg blodprøve i neste uke, men kan ikke se for meg at d skal være nødvendig med noen utskrapning.. hadde aldri i min villeste fantasi trodd at jeg skulle blø så mye!.. blør man like mye hele tiden??

veldig greit med et sånn forum (har nesten blitt avhengig) er inne flere ganger om dagen å leser, får svar på så masse. Det var min første graviditet og det var veldig ønsket, har vært sammen me samboeren min i 6 år og har nok ønsket (og ventet) i 2 år. Han var litt "skeptisk" første gangen, men etter å ha mistet er han like gira som meg:) så vi greier nok ikke å vente så lenge før vi begynner å prøve;)

Håper den sitter for oss alle fort:)

Skrevet

Hei.Da jeg hadde SA regnet jeg det første dag i menstrasjon.Men min syklus ble ikke som vanlig den mnd..

Så jeg hadde eggløsning 1 uke senere en det jeg trodde.Så vær litt obs på det.Kansje greit med eggløsningstester.

Jeg fikk mensen etter 5-6 uker.

Trist å høre at det gikk galt !Man kan blø ganske mye under en SA.

Håper spiren sitter fort igjen hos dere .

Lykke til:)

Skrevet

IKM: ikke kommende mens.

Jeg hadde AKKURAT det samme som deg i januar. Var 10 uker, og utviklingen hadde stoppet for en stund siden. Grusomt...:(

Jeg fikk også beskjed om at jeg bare kunne vente så kom det av seg selv. men jeg har ei venninne som har en ganske smertefull erfaring med å bare vente på at "det kommer av seg selv", Det ville ikke jeg.. Så jeg ba om utskrapning. Det var ikke noe problem. De er så flinke på det i dag, at det ligger ingen risiko å ta det. Og da er du ofte "fortere ferdig med det".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...