Gå til innhold

Hvem her er andregangsgravide??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og synes dere at det er stor forskjell på svangerskapene hitill?

Når fikk dere mage med nr 1 og evt nå?

Hvor gammel er det første barnet deres, og hvor stor aldersforskjell blir det? :)

Jeg har selv en sønn på 13 måneder og har termin i Juli så hos mine blir det ca 1 år og 9 måneder forskjell :)

Forrige gang fikk jeg mage så tidlig som i uke 11 og jeg synes nå (6,5 uke på vei) at jeg jammen begynner å se hentydning til mage:p Sikkert mye luft også da men:p Hvor tidlig er det mulig å få gravidmage egentlig? :)

Jeg synes dette svangerskapet virker veldig annerledes enn forrige gang. Forrige gang hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme (innlagt på slutten),la på meg veldig lite, og ellers bare menssmerter. Hitill denne gang har jeg masse ryggsmerter, ømme bryster, småkvalm, lagt på meg noen kilo allerede, og er suuuupertrøtt!

Spennende å høre hvordan forskjeller dere andre legger merke til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

annengangs her!

Jeg er bare 4+1 så hittil er den eneste forskjellen at jeg oppdaget det to uker tidligere enn sist:)

Har fått kviser på ryggen som sist, i fjeset som sist og har skummelt god luktesans som sist allerede. :)

Hvor mange uker er du Marianne?

Skrevet

Annengangs her også..

Kvalmen er som sist, kaster ikke opp, men er jevnt og trutt kvalm gjennom hele dagen.

Puppene er driiitvonde nå, det var de ikke sist.

Også er jeg myyye mer sliten og trøtt denne gangen.

Er 7 uker på vei nå. Sist gang fant jeg ikke ut at jeg var gravid før i uke 11...

Skrevet

Marianne87! Litt vittig har en gutt på 13 mnd snart 14 da, men har termin i slutten av juli da. Hehe syntes det bare var litt morsomt å lese. Her er det forandringer, forrige gang følte jeg meg veldig gravid på dette tidspunktet, små kvalm hele dagen, trøtt enormt vonde bryster osv osv. Nå er det ingenting bortsett fra at jeg kjenner jeg blir litt fortere sliten enn for 1 mnd siden, og har fått noen små prikker på rygg, brystet og skuldrene. Føler meg ikke særlig gravid men testene er no veldig positive. Hehe. Blir artig og se hvordan det utvikler seg:o)

Skrevet

Jeg er ca 6 og en halv uke på vei jeg;)

noen som ser antydning til mage enda da?:)

Skrevet

jeg er bare akkurat 4 uker på vei. eneste jeg har kjent er litt stikkninger.

sist hadde jeg skikkelig vondt i puppene på denne tiden. har en sønn på 11 mnd fra før:)

Skrevet

Jeg har ei jente på 16 mnd og er 8,5 uker på vei med nr. to. Er myyyee mer trøtt og sliten nå enn forrige gang, men foreløpig mindre kvalm. Fungerer veldig fint på jobb, men veldig dårlig hjemme etter jobb, da.. Har fått en del kviser og er stadigvekk sulten. Har absolutt mage på kvelden og etter måltider..hehe. Og jeg er egentlig ganske tynn nå etter ammingen, så jeg synes det vises godt.. Men føler meg vel mest litt kvapsete liksom.. :)

Skrevet

Jeg er 10+0 i dag! Of dette svangerskapet har vært stikk motsatt av det forrige... Har spydd hver eneste dag frem til 9+5, nå ser det ut til at det roer seg litt.

Med 1.mann fikk jeg ikke skikkelig mage før i uke 13-14, så bare ut som om jeg hadde lagt på meg. Syns jeg har mage allerede, men ser igjen ut som om jeg har lagt på meg en del.

Blir spennende å se om det er samme kjønn som sist siden svangerskapet hittil har vært så forskjellig!

Skrevet

Hei!

Jeg er annengang.. har ei på 4 fra før.. er nå i min 6. uke.. Husker jeg var sinnssykt kvalm med jenta mi hele første trimester.. nå derimot,har jeg tusen andre symptoer,men ikke kvalmen..

Smykke tilsier gutt.. Har satt inn to så skal på UL 5+3 for å se om begge eller bare en har festet seg..

Skrevet

Jeg har ei jente på 3 1/2 fra før og er 7+6 i dag. Synes svangerskapene til nå har vært dønn like. Hormonkviser, trøtt og fryser. Ikke noe kvalm... Med jenta kom magen i uke 16. Nå føler jeg meg mer oppblåst på kvelden, men det er vel ikke noe mage der enda.

Forskjellen denne gangen er at jeg har vanvittig ømme bryst. Hver morgen jeg står opp kjennes det som de skal ramle av...

Forrige gang gikk jeg ned et par kilo på starten, mens nå er vekta stabil.

Blir spennende å se om det er samme kjønn da! Noen her som skal se vite det på UL da? Vi har ikke helt bestemt oss enda...

Skrevet

jeg er ca 7-8 uker på vei og har hihi en datter født 97*ss* jeg er denne gangen uvel noe jeg ikke var med henne...

Skrevet

Jeg er også spent på om det er samme kjønn siden svangerskapene er så ulike :P

Vi vil vite kjønnet så får vel vite det på rutineultralyden i uke 17-19 :)

Skrevet

Har en gutt på snart 4 og er 10 uker imorgen :D Svangerskapet forølper ganske så likt i forhold til sist gang. Tror jeg har fått mage litt raskere denne gangen. Og så har jeg vært sinnsykt trøtt, men det var jeg også sist. Ikke kvalm i det hele tatt i hverken dette eller forrige svangerskap. Er så spent på å få vite kjønnet!! :-D

Skrevet

Jeg er andregangs, og er gravid i uke 11+3. Har ei jente som blir 3 år i februar, så aldersforskjellen blir 3 år og 4 måneder. Helt perfekt! ;)

Det er mye likt i dette svangerskapet som i det forrige, men føler meg myyyye mer trøtt og sliten nå. Har stort søvnbehov, men kvalmen er den samme.

Forrige gang gikk det lenge før jeg fikk mage, men nå, i uke 11 har jeg allerede begynt å få en liten kul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...