Gjest Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Familien har mast på å få ønskelister fra oss og sendte nå avgårde på mail. Snakket med mannen og han spurte om jeg hadde sendt dem slik de stod når jeg skrev dem i går, jeg svarte ja på det. Han hørtes oppgitt ut og håpet ikke noen ble fornærmet siden det jo var litt frekt (?). Grunn: Øverst, før listene og under en koselig overskrift har jeg skrevet: "Generelt for alle tre barna ønsker vi at evt. leker ikke er så altfor store da de alt har så mange store leker at det begynner å bli trangt om plassen." Dette fordi endel later til å tenke at jo større gave jo bedre og vi har faktisk ikke plass til mere nå, er knapt gulvplass igjen på rommene til ungene nå... Og ungene ønsker seg masse som ikke er store ting. På to steder i listene presiserer jeg noe. Ene er at mannen ønsker seg gensere, men han missliker stripete og rutete klær. Siden begge foreldrene våres + ene søsteren hans elsker slike klær og gjerne kjøper slikt til ham og det ender med at han bytter dem, evt beholder dem og aldri går med dem og han ikke tør å gi beskjed, så skrev jeg: "Gensere, str M/L (ikke striper og ruter! ;-))" Andre er på meg der jeg i tillegg til ting jeg ønsker meg har lagt til "helst ikke smykker ol. eller parfyme" av den enkle grunn at jeg ikke bruker noen av delene omtrent, og når jeg bruker det så må det være noe jeg er komfortabel med. Svigermor gir meg alltid smykker som er helt milelangt unna min smak og gjerne masse dyr parfyme som jo da aldri blir brukt om jeg ikke får byttet det. Må innrømme at jeg synes det er vanskeligå si i fra om dette fordi hun er jo så søt og forventingsfull når hun gir det (og jeg takker så klart fint for dem!), så kanskje dette funket bedre tenkte jeg. Hadde vi nå bodd mer sentralt hadde det ikke gjort noe, men når man må reise 1,5 time til butikker for å bytte ting, så synes jeg det er greit å presisere litt slik at vi i størst mulig grad kan unngå å måtte ta slike stressende bytteturer. Kanskje jeg er litt_for_praktisk av meg? Selv hadde jeg ikke reagert på at noen skrev slike ting, men siden mannen reagerte litt så gjør kanskje andre det også? Han trodde jeg bare hadde skrevet dette på spøk og skulle ta det bort igjen før jeg sendte dem på mail :-/ Uff, var jeg veldig frekk og ufølsom nå?
~sjiraff~ Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Så lenge familiene vil ha ønskelister synes jeg det er helt greit å presisere hva man faktisk ønsker og ikke. Hva er ellers poenget med ønskelisten?
Joikaboll@ Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Etter å ha lest det først avsnittet tenkte jeg, Å herremin, har det tilta for Alva. Så leste jeg litt mer nedover, og tenkte videre, jøss, er det lov å være så frekk altså :-) Etter enda litt lesning dro jeg litt på smilebåndet, og når jeg hadde lest ferdig satt jeg igjen med tanken: Pokker, det var jammen smart gjort, du gir jo giverne mulighet til å gi akkurat det dere ønsker dere, og muligheten for at dere må bytte blir jo minimal. Skal jammen gjøre det samme neste år (bare minn meg på det)
Gjest Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Jeg er enig med overnevnte her, ber de om ønskelister skal de for søren gjenspeile ønsker!
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Nei, det syns jeg er helt greit. Har selv aldri vært borti dette med ønkselister til jul, før jeg fikk av svigerinna mi i fjor. Der presiserte hun hva slags hun ønsket, av ull-klær og slikt, hvilket merke mannen ønsket seg i boxershortser, osv osv. Helt supert!
Gjest Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Hehe... Ja, det var kanksje litt frekt, men som Sjiraff sier, de har jo selv bedt om ønsker jo! ;-) Når vi flytter nærmere sivilisasjonen igjen (*glede seg vilt*) så er ikke dette så nøye lenger, men nå er det et sabla stress fordi alt må jo byttes før nyttår og vi må planlegge en hel dag til det, med tre unger på slep, i ett stappfult kjøpesenter...phu! Håper liksom å slippe det nå da ;-)
erteposen + 4 Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Kommer jo litt an på familien din. Synes kanskje det er litt frekt å presisere hva en ikke vil ha, med unntak av store leker. Det er jo litt søtt at mannen din faktisk bryr seg så mye om klær at han bytter striper. Om du sier konkret hva du ønsker deg, kjøper de fortsatt smykker o.l Har funnet min nisje med svigers - ullundertøy:) Slår ikke feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå