Gå til innhold

Lett å finne fosterlyd med angelsound? (bekymret)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt angelsound. Har hørt så mange si at det er så flott å høre babyens hjertelyd og at den sparker... men nå har jeg prøvd (lenge) og finner ingenting annet enn susing og min egen puls. Er det vanskelig å finne den, eller er jeg den eneste som har problemer? Jeg gledet meg jo til å bli betrygget, men i stedet har jeg blitt mer bekymret, og tiden fram til ordinær UL føles plutselig lang.

Jeg ringte jordmor for noen dager siden, men kunne ikke få time der. Mellom første kontroll hos legen i uke 12 og neste kontroll i uke 24 er det kun ordinær UL, så det var ingenting å gjøre med den saken. :( Kan sikkert betale for en legetime, men er ikke noe hyggelig å være hysterisk bekymret gravid, bare fordi symptomene har forsvunnet i 2. trimester (som jo er helt vanlig). Gleder meg til føle meg gravid igjen, jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er akkurat derfor man blir frarådet å holde på med slikt hjemme! når man begynner å lete etter fosterlyd før siste trimester er det nesten umulig å finne den for kvinner som ikke har lang erfaring med dette. Slå deg til ro og ikke tenk mer på det.

og sist men ikke minst: SLUTT Å LETE!

Skrevet

Det er vel grunnen til at slike ting som Angelsound mm. ikke anbefales. Det skapes unødig mye bekymringer når folk som ikke er opplært til å finne fosterlyd, skal forsøke å gjøre det. Hvis jeg var deg hadde jeg valgt å ikke bruke det apparatet, det ville bare gjort meg enda mer bekymret, stressa og frustrert over å ikke finne fosterlyd.

Jeg kan fortelle om en sjekk jeg hadde på legevakten i forrige svangerskap fordi jeg hadde mye kynnere, det var en ung lege der, og til og med hun klarte ikke å finne fosterlyd. Men jeg kjente spark, og ble henvist til gyn. dagen etter. Alt stod flott til med barnet!

Ta deg en tur til legen til uka og få sjekket babyen, du trenger ikke å betale for en vanlig legetime når du er gravid. De inngår i svangerskapskontrollene.

Det går nok helt sikkert fint!

Skrevet

Min angelsound fungerer ikke i det hele tatt uten en eller annen gel eller babyolje. Blir bare susing uten. Spørs jo hvor langt du er på vei, men det er veldig vanskelig å finne tidlig. Måtte gjerne lete lenge og klemme litt godt ned i magen for å finne fosterlyden når jeg var 15-16 uker på vei også. Nå bruker jeg den svææært sjelden. Tror jeg har brukt den 2 ganger siden juli. Trengs ikke når man har turbo i magen :P

Skrevet

Jeg er i 17. uke, og har ingen symptomer lenger. Jeg brukte aloe vera gele, men fant ingenting. Er førstegangs og bekymret, og det er 2,5 uker til ordinær UL fortsatt. Greia ble pakket bort med en gang, og kommer nok ikke til å ta den fram igjen uansett, men skjønner liksom ikke at alle andre som har dette apparatet tydeligvis finner noe - alle sier jo at dette er den beste investeringen de har gjort og blir sååå betrygget. Jeg vet at det ikke nødvendigvis er lurt å ha en sånn av den grunn, men hjelper ikke noe særlig å høre det akkurat nå. ;)

Får dessverre verken gratis lege eller jordmor så lenge det er utenfor "standard" kontroller, men bestiller (og betaler) nok for en legetime uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...