ehtaner84 Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 hva er best? eller enklest? vi har lyst på pus. har funnet 2 jentepuser som allerede er steriliserte. har hatt kun guttepuser så langt, men kun persere. det var et hel..... mye jobb med de. nå skal vi ha helt "vanlige" katter som skal fly ut og inn. hva er da enklest gutt eller jente?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Sterilisert hannkatt, absolutt!! Vi har hatt begge deler og da slipper du å tenke på p-piller og hannkatt-tisselukt på døra om våren........Og han blir rolig og kosete, akkurat slik som er bra.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Kastrert heter det kanskje...ikke sterilisert??...
Gjest Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Jeg har tre mannekatter og en damekatt. To av gutta hater hverandre (jevnstore monser) og dama hater alle gutta. Damekatten er den som er mest kjælen, men også veldig territorial og sjalu på de andre. Katter har også personlighet, så det finnes ikke noe fasitsvar på hvilket kjønn som er enklest. Alle mine er selvsagt merket og kastrerte/sterilisert.
Gjest Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Jeg har hatt litt av begge deler, og akkurat nå har jeg en kastrert han og en "puleklar" hun. (eller vel, venter et kull med unger nå snarlig, men hun er rasekatt så ikke bare blir vi kvitt ungene etterpå, vi får tom penger for de!) Jeg vil helt klart si at jeg foretrekker sterilisert hunkatt! dersom det bare er en katt i hus...
nitro circus Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Jentepus!!! Vi har ei lita Mille-frøken, hun er sterilisert (ca 1100 kr). Hun er en skikkelig kose katt, ligger inne på sitt eget saueskinn, foran varmen.Men er en skikkelig jeger, ute det meste av tiden å fanger små mus... Det var litt av grunnen til at vi har henne, bor på et lite nedlagt småbruk, og vil ikke ha mus i den nyrenoverte huset vårt! Lykke til.....
Fullrulle86 Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Jentepus uten tvil! De er mest kosete og hjemkjære. gutte-pusene har en tendens til å stikke av! har hatt 2 stykker som har gjort det (i barndommen). Damepusen har du til de dør, å når di allerede er sterilisert er det jaffal ingen tvil om at jeg hadde valgt dame-pus:o)
Gjest Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Forresten, det er "kattungen" vår som er enkelst å ha med å gjøre, han er forsåvidt halvannet år gammel og 5,5 kg, hehe. Men han er snill som dagen er lang, klorer ikke, biter ikke, freser ikke. Han lar ungene herje med seg uten å bli sint, tolerer å bli kledd på og lagt i dukkevogna, ja faktisk så sovner han mens datteren min på 5,5 år triller på ham. Han elsker barn og sover gjerne med datteren min om natta. Og siden han er kastrert, så holder han seg mest rundt huset og kommer alltid når jeg plystrer på ham (det gjør alle mine uansett=).
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Guttepus!!! Helt klart. Steriliserte guttepuser er veldig enkelt. De blir rolige, matglade og kosete. Holder seg nærme hjemmet ) Jentepuser har jeg bare dårlig erfaring med.
OsloMor Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 Guttepuser er enkle å kastrere og utrolig kosete. Jentepuser må steriliseres og det er en større operasjon enn kastrering, også er de ikke alltid like kosete, det er ialefall min opplevelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå