barbara Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 ...og ingen tegn til at ungen har tenkt seg ut før jul. Hurra. Ikke sett noe til slimproppen, eller noe slags annet slim for den saks skyld, vannet har ikke gått, regelmessige kynnere kan jeg ikke si at jeg har - har vel faktisk sjeldnere kynnere nå enn for en måned siden. Mensmurringer? Nei. Nedpress? Nei. Ungen roet seg ned i magen? Neida, hun turner i vei hun. Og ingen kjerringråd har gjort susen hittil, merker absolutt ingenting mer, uansett hva jeg prøver. Grrr!!! Og det verste er at jeg får kommentarer på at det ikke er synd på meg, fordi formen er så fin. Jada, formen er fin. Neida, det er sikkert ikke synd på meg, jeg kunne hatt det langt verre sikkert, men likevel. Dette begynner å bli en tålmodighetsprøve, og selv om formen er fin er det faktisk litt tungt å ha en svær diger mage som veier litt og alltid er i veien, og å måtte på do ørten ganger om natta, og å våkne hver gang man må snu seg i senga, og å bruke minst dobbelt så lang tid som vanlig når man går, osv osv osv. :-( Og de som spør om terminen kanskje er feil? Hva pokker? Skulle jeg blitt mer tålmodig av det? Og nei, terminen kan ikke være feil, jeg var på ultralyd allerede i uke seks nettopp for å bestemme termin, og så tidlig ser man enkelt forskjell fra uke til uke. Og forskjellen mellom terminen som ble satt da og den i uke 19 er på to dager bare. Og magen ligger helt øverst i det grønne feltet, og ungen ble vektestimert til å være over gjennomsnittlig stor i uke 37. Hurra. Så hun er vel helt enorm nå. Sutre sutre! ...og for å gjøre hele greia komplett vurderer samboeren å gå på fest uten meg i kveld. I så fall blir det bråk... :-(
Mrs. Charming Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Gå til lege/jordmor skrik og hyl deg til stripping eller i det minste en sjekk på at om det er modning, få akupunktur og drikk bringebærte i bøttevis. Jeg føler med deg! Holdt ut og lykke til!!!
Herkules Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 JEG føler med deg og jeg skjønner hvordan du har det, på dag 42+0 så var jeg så deppa og jeg gråt hele dagen, til slutt, etter at legesekretæren på laberatoriet hos legen min, naboen min og mamma insisterte på at jeg skulle ringe rett på føden så gjorde jeg det. De var super hyggelige og forståelseesfulle. Fysisk var jeg i fin form, og som deg fikk jeg høre det som trøst, men spyken ble frynsete. særlig de dagene rundt uke42 . Jeg klarer ikke sette fingeren på hva det var som gjorde meg så deppa, jeg bare ble det. Hverken Jm eller lege ville sjekke åpning eller strippe meg . Så ja det er tøft, ingen andre forstår hvordan man har det. Du har vel fått en time for overtidsvurdering på sykehuset nå eller? Hvilket sykehus skal du på? Om du ikke har det bra så krev at noe gjøres, jeg sov så godt den natten etter jeg kom på sjekk på sykehuset. Jeg vet det er lett å si, for jeg gikk å kviet meg og følte meg helt hjelpesløs i dagene etter termin og før de egentlig ville ha meg på kontroll på sykehuset (42+3) Fødte plutselig dagen etter jeg hadde vært på sykehuset Lykke lykke til
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Heisann!! Jeg går her selv på 5 dager på overtid, så jeg skjønner vedlig godt hvordan du har det...Humøret varierer fra optimisme (nå skjer det vel noe...) til skikkelig nedstemt (han kommer jo aldri...). I motsetning til deg har slimproppen gått (5 dager siden). Jeg har masse maserier og rare vondter i magen. Var hos jordmor og ble strippet på termindato, men ingen baby kom... Men førte til at slimproppen gikk samme kveld. så det hadde vel kanskje noe effekt. Skal på kontroll på mandag, og skal be om ny stripping.. Har ellers prøvd ut alle kjærringråd som finnes, uten hell... Ønsker deg lykke til! De kommer nok snart disse treigingene våre...
VenterAdrian Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 UFF! Får litt dårlig samvittighet her jeg sitter..har to dager igjen til termin og JEG klager over å være utålmodig og lei!!! Og lese om hvordan folk går to uker over og ENDA ikke har født,får meg til å miste alt mot...bare den tanken!! Synes det er flott dere er såpass oppegående at dere klarer å samle tanker nok til å skrive her inne,,, jeg derimot føler jeg ender opp på galenhuset før jeg jeg når uke 42!!! LYKKE TIL JENTER!
Gjest Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 sender deg bøttesvis med sympati *klem* min forrige fødsel startet på 42+0. og jeg var ubeskrivelig drittlei før det begynte å skje noe. man kan ikke ane hvor lei man kan bli før man har vært der. de 14 dagene på overtid føltes som et helt forbannet år. man faktisk kan høre at sekundviseren tikker saktere da:-)) og man har liksom ikke noe å telle ned til lengre, alt bare står stille i en endeløs venting. vet det ikke er lett, men fatt mot!! nå kan det umulig være lenge igjen.
stinky-monkey Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Blir man ikke satt igang når man går 14 dager over da? Trodde det var max 14 dager man kunne gå over termin jeg. Jeg skal på overtidskontroll på føden 12 dager over termin om jeg ikke har født før, og da blir det bestemt når de skal sette meg igang. Men da er det visst ikke likt overalt, da! Håper hvertfall du føder snart, og slipper å vente mer :-) Lykke til :-)
en av hver Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Å herregud, stakkars deg. Jeg fødte på 41+6 sist, var ganske lei da.. Jeg ville ikke godtatt å gå særlig mange dager over 42 uker. De fleste sykehus i landet setter igang to uker over termindato, men noen har grensen på tre uker. Jeg bestemte meg sist for å nekte å dra hjem på overtidsurderinga (akkurat uke 42+0), men slapp jo det da. Det er mange, også fagfolk, som mener man ikke bør gå lengre enn 14 d over termin. Ikke for å gjøre det værre/skremme deg, men morkaka blir dårligere for hver dag, og fosteret går ofte NED i vekt hvis man går lengre nå.
barbara Skrevet 22. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2008 Heisann! Tusen takk for mange svar og gode tanker og støtte! :-) Stadig like få tegn til fødsel her i gården, gitt. Men humøret ble litt bedre av å gå og spise på yndlingsrestauranten min med mamma og pappa og sambo (han droppet festen da han skjønte hvor ukult jeg syntes det var). "Problemet" er at terminen min er jo satt på 40+2 dager. Så selv om det står at overtid begynner etter 42+0 dager i alle bøkene, altså i dag lørdag, fikk jeg ikke time til overtidskontroll før på mandag, som da er to uker etter termin, 42+2. Vet ikke om de to dagene egentlig spiller så stor rolle, særlig ikke når ungen er så aktiv som hun tross alt er. Formen er som sagt helt knall, det er utålmodigheten som er problemet. Men jeg settes sannsynligvis i gang da på mandag, eller senest tirsdag dersom ungen er i knallform mandag og det er fullt på Ullevål. Hun kan jo forsåvidt komme i natt eller i morgen også, men kan ikke si at jeg har trua på det, gitt... :-)
Herkules Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 Ullevål har i alle fall som hovedpraksis å ta inn de som er på overtid, enten for i gangsettelse samme dag, eller å bli lagt inn. Da er du i alle fall i sykehusetsfavn og kan få best mulig oppfølging Håper det skjer med deg Her så er overtidsvurderingen på 42+2 og om alt er fint så sendes man hjem og får oppfølging hver 2.dag. Det betyr jo at man kan gå over to uker over før man settes igang Plutselig er du i gang kanskje! xxxxxx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå