4blir5 Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Sønnen min fikk vaksinene på onsdag og har hatt en temp på 38,6, har gitt han paracet for å holde temperaturen nede, så den kunne gjerne steget mer. Han har også kastet opp, vært uvel, han har vært medtatt, og tydlig irritert over at kroppen ikke spiller på lag med han. I morges trodde jeg det endelig var over, men så kastet han opp tp ganger mens han spiste lunsj, og slokna totalt etterpå. Andre som erfaringer fra bivirkinger fra 12 mnd vaksine? Han har bare hatt litt temperatur tidligere, uten at dette har påvirket allmentilstanden hans.. Hilsen bekymret mor
pandabjørn Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 jenta mi fikk samme vaksine på onsdag, men hun ble ikke dårlig... høres nesten ut som omgangsyken for omgangsyken er ikke bivirkninger på den vaksinen bare feber og medtatt trodde jeg... du får bare se hvordan han er utover dagen hvis han er like dårlig så kan du jo ringe legevakta å høre..
4blir5 Skrevet 22. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2008 Synes bare det er litt rart at han skulle få omgangssyken samme dag som han fikk vaksinen...
pandabjørn Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 ja du sier noe der....men hva sa helsesøster om bivirkningene til deg når du var der på onsdag da?? du kan jo ringe å høre med legevakta om omgangsyken er en bivirkning på disse vaksinene så kanskje du er litt mere roligere da
Gjest Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Jeg ville ringt helsestasjonen og bedt dem innrapportere dette som mulig bivirkning. Og så ville jeg vurdert å utsette MMR-vaksinene litt, slik at ungen får sjansen til å bli sterkere. Ihvertfall informert meg litt, og diskutert det med andre foreldre og helsepersonell. Det er ikke alle som alltid tåler det myndighetene har bestemt at de skal tåle i en gitt alder. Men ta det mer ro du, langvarige helseproblemer knyttet til trippelvaksina har ikke jeg hørt om. Prevenar er ny, så den er jeg ikke sikker på. Lykke til. En bekymret mor er ei ekstra god mor.
Gjest Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Jeg synes dette høres mer som som vanlig omgangssyke jeg, antagelig tilfeldig at det kom samme dag og at han kanskje ble litt ekstra syk pga det. Alle mine 3 barn har tatt alle vaksinene de skal opp til skolealder nå og ingen har noensinne hatt noen reaksjoner på noen av dem, men vi har sikkert bare hatt flaks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå