Gå til innhold

hei ang bidrag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om man kan trekke tilbake bidraget? altså.. jeg har søkt bidrag gjennom NAV .. jeg har fått utregningen ,hvor mye jeg vill motta pr mnd. dette er for mye mener jeg .. altså jo jeg har rett på de pengene osv men da sitter han igjen med lik null i mnd å det er ikke intrisert i .. de venter et lite barn selv og skal skape et liv for dette barne også samt ha penger når mine barn er der....

han har ikke barna mere enn annen hver helg og bidrar ikke med noe utenom. vi har hatt privat avtale tidligere. 2 tusen pr mnd tilsammens for begge barna..

så nå tenker jeg at jeg burde kansje ha fortsatt med det? eller kan NAV kreve de pengene fra han å så gi til meg? for det har vært noe tull med innbetalingen ifra han ? jeg er ikke intrisert i at han ska betale meg sååå mye penger. er ikke rett det mener jeg da...vi har så vi greier oss å jeg er ikke intrisert i å flå han for penger ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jadå, ein kan la den private avtalen gå gjennom NAV. Det er ikkje slik at dei absolutt MÅ rekne det ut, sjølv om dei står for innkrevinga.

Skrevet

så da kan jeg da be de endre bidraget da eller stoppe det å heller be de kreve inn den private avtalen vårres?? .. blir hun sikkert sur hun på nav siden hun har brukt så lang tid på denne saken fra før ;);P men jeg ante ikke at det var snakk om så store forskjelleler...

Skrevet

Det går sikkert an. Men sidan dei har rekna det ut, så kjem dei til å kreve ca 800 i eingongsavgift frå dokke begge. Sjølv om du vil gå tilbake til tidlegare summen.

Men eg kan ikkje seie eg forstår tanken din. Det er noko som heiter bidragsevne, og bidraget blir aldri meir enn den. Dette går på at han skal sitte igjen med nok til seg sjølv, etter at bidraget er trekt. Og det er ungane sine pengar, ikkje dine:)

Og det at han får unge igjen, blir teke hensyn til(når ungen er komt til verden). Men då må det justerast på nytt. Dvs at ein av dokke må søke om endring då. Dette er jo om du går for at NAV si utrekning gjeld.

Har du prøvd NAV sin bidragsveiledar på nettet? Det kan du også legge inn om han har ungar han har forsørgarplikt for i sin husstand.

Skrevet

jeg skjønner hva du mener :) nå blir 1000 kr av bidraget satt på konto )barna sine kontoer) altså 5 hundre til de hver som går til nye ski,sykkel osv når det er behov for det.. ja han har fult bidragsevne å tjener godt over 100tusen mere en meg i året..så joda er riktig utregning fra NAV ..

men jeg kunne heller tenkt meg at vi satt opp bidraget til 2500 pr mnd istede da,så slipper han å bli flådd heelt. som sagt barna har alt de trenger her hos meg osv..men jo det hadde jo vært godt med ekstra penger pr mnd men handler litt om at de ska ha det greit hos far også...

nej ringer NAV mandagen å hører hva de sier jeg . dessuten kommer intekten min til å endre seg med +6tusen pr mnd ca fra des så endringer må til uansett ..s¨å da bli det ikke fult så mye uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...