Pysjen Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Ikke engang "mamma" og "pappa" Han pludrer mye men ingen ord. Er det flere her som har barn som er like trege med språket??? Begynner å føle meg litt alene om dette... Har intrykk av at de fleste har mange ord allerede ved 15 mnds alder?
Grigri m/3 gutter Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Ja, min sønn har nettopp hatt 2årsdag og snakker heller ikke. Babler i vei på liksomspråket sitt, men ingen ord som vi kjenner igjen. Han kan si pappa og barbapappa, bø, nænænæ(neineinei) men ikke mamma. :/ Jeg har ikke bekymret meg til nå, men jeg begynner jo å lure litt... Skylder litt på at han vokser opp med tre språk rundt seg og det kan ta litt lengre tid da. Han forstår jo hva vi sier til ham. Vi kjenner ei jente (enspråklig og med en eldre bror) som bare sa tatata til hun var to, så løsnet det og nå prater hun som en foss. Vet ikke når man bør tenke på å kontakte logoped.
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Ella er straks 22 mnd og sier ikke mye selv, er hei, en slags form for hade (lager mer en lyd men jeg skjønner det er hade hun mener siden hun vinker og sier det når vi drar fra ett sted) hun sier ja og næ (nei) natta, takk, bapa (tror det skal være pappa hun sier) og innimellom sier hun mamma! Så er ikke mye men håper det kommer seg. Hun har mange lyder og babler endel.
Gjest Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 helt normalt dt:-) kommer nok snart skal du se, og den værste sammenligninga er mot andre barn på samme alder! Alle barn er ulike, og gjør ting i sitt eget tempo! Har hatt barn i barnehagen som var 2 1/2 år og ikke snakka. Plutselig en dag spurte han ved matbordet: kan du sende smøret?!!!!! Han var rett og slett en ordsamler, og begynte å snakke over natta! Er sønnen din veldig flink eller opptatt av noe annet? Mange barn konsentrerer seg 100% over ting de kan, og hopper da over andre ting i perioder. Mens andre barn gjør litt av alt under hele utviklingen. Ikke mas, og prøv heller å bare synge, lese og snakke med han uten å forvente noe tilbake så skal du se at plutselig kommer det! Finns jo også barn som "hopper over" krype/krabbe stadiet og plutselig bare går!;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå