Lykkeliten - mamma til 2 Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Hva skal jeg kjøpe med meg hjem? Har en gutt på 2,5 år. Vil gjerne kjøpe med hjem noe fint til å legge under juletreet... :-) Tips til hva vi bør få med oss av opplevelser mottas også med stooor takk! Reiser uten barn.
Mrs. X Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Din heldiggris!! Jeg har ikke vært i NYC på år , så er ikke den rette til å gi slike tips. Men generelt er klær (spes merkeklær) og leker billig i USA. God tur:)
Lykkeliten - mamma til 2 Skrevet 22. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2008 Takk for det! Første gang til N.Y for min del. :-)
cherry coke Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Dere må gå på verdens beste lekebutikk; FOA Schwarz. Helt fantastisk! Samme lekebutikken som var i hjemme alene filmen. Ellers ville jeg besøkt 21 century for billige designerklær. Gå på serendipity for deilige desserter, det anbefales virkelig=) God tur! Du kommer til å elske NY=)
Mom2Two Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Ja, FAO Schwarz er verdt å få med seg!!! Den var med i Big-filmen:-) Ellers er det jo Bloomingdales, Macy´s, masse kule sportsbutikker med tøffe sportsting til smågutter, kule små gallerier der man kan kjøpe gaver,5th Avenue, GAP, Talbot´s, Banana Republic, Gymboree, Tiffany´s etc. etc. Vet jo ikke hvor man skal starte når det gjelder shopping i NYC.... Når det gjelder ting å se på.. Hmm... Dere må gå lang tur i Central Park, få med The Met (museum), Guggenheim museet, båttur til Staten Island som gir god utsikt til Frihetsgudinnen og byen generelt, The Empire State Building, Museum of Natural History, 5th Avenue.., Børsen mm. Kommer litt an på hvilke interesser man har også:-) Kan være fint å gå og se et show, en musical eller lign. også. Jeg har feiret jul der selv en gang, og det er kjempefine juledekorasjoner og skikkelig stemning, så det er bare å glede seg!!!
Lykkeliten - mamma til 2 Skrevet 22. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2008 Så bra!! ;-) Gleder meg veldig! Håper det er masse førjulsstemning der borte når vi drar! Planlegger bl.a å få med oss tenning av julegrana ved Rockefeller Center! Hotellet ligger ved Central Park, så den tipper jeg vi kommer til å få med oss. Hmm... Har litt små-panikk over at jeg så langt ikke har kjøpt en eneste julegave, men satser jo på å fylle opp kofferten der borte! Den FAQ Scwarts butikken, har den gode "gammeldagse" eller hvertfall solide treleker o.l, eller er det mest plast og batteri-leker? Jeg er litt tilhører av leker som stimulerer til utfoldelse, kreativitet osv. :-) Leeenge siden jeg har sett "Alene Hjemme"-filmene, så husker ikke så mye fra dette...
cherry coke Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 De har ALT! Det er et eldorado, og så er butikken så vakker=) En opplevelse. Ellers vil jeg også anbefale natur-historisk museum, en spasertur i central park er et must=) Om dere har god tid ville jeg også prøvd å tatt en tur til Brooklyn. Det er nesten umulig å anbefale shopping i New york,for der er alt. Om du skal på Macys, kan du også ta turen til Victorias secret butikken som ligger rett ved siden av. Misunnelig nå, kjenner jeg=)
cherry coke Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Det går forresten en fil på nrk3 nå..handlingen er i NY. Kanskej du får noen tips der?=)
Mom2Two Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 Julegrana ved Rockefeller er et must... Der kan man også gå på skøyter. Du kan fint gjøre unna julegavene om du er målrettet og har liste. Skulle ikke være noe problem det. Jeg har forøvrig heller ikke kjøpt en eneste julegave, synes det tar litt av hele greiene, jeg. Gidder ikke begynne i oktober liksom. På FAO Schwarz har de massevis av nydelige teddies i hvert fall:-) Og ellers har de det meste av leker. Mange fine klassiske også. Men om du vil ha mer spesialiserte lekebutikker, skulle det ikke være noe problem å finne det heller, men da anbefaler jeg å søke dem opp på nettet og finne adresse på forhånd, for så å gå etter kart rett og slett. Hvis ikke går det bort for mye tid.
Lykkeliten - mamma til 2 Skrevet 22. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. november 2008 Da er vi over på NRK3! Takk for tipset! .-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå