meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Jeg vil da melde meg opp i eksamen og få studiestipend. Får vi engangsstønaden i tillegg?
2prinsesser <3 Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 hei jeg var oxo student første gang jeg var gravid. det du får er stipend, overgangstønad siden du ikke har hatt jobb å engangs stønad. pluss bidrag å barne trygd.bare husk å søk om tingene i gooood tid føre termin for mange treder er behandligs tiden utrolig lang. det dreit jeg meg ut på.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2008 hei hei. Du, jeg får ikke overgangsstønad eller bidrag. Jeg er nemlig ikke enslig forsørger:) Men engangsstønaden og stipendet er greit. det er det jeg regner med. Må bare melde meg opp i nye fag:)
Paulita Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Hvis du har hatt krav på støtte fra lånekassen, får du fødselsstipendet fra de, litt over 9000 i mnd. Har du ikke jobbet noe ved siden av, altså ikke opparbeidet deg retten til foreldrepenger, vil jeg tro at du får engangsstønaden. Denne er jo ment for de som av en eller annen grunn ikke har jobbet og får utbetalt foreldrepenger. Lykke til Hilsen en annen gravid student =)
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2008 Jepp, det er det jeg regner med. Må bare søke meg inn på noe fra høsten av. som lånekassen anbefaler og alt mulig.
flypapir Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Du får engangsstønad når du er student sålenge du ikke har krav på foreldrepenger fra arb.giver.. Husk også å søke om forsørgerstipend i tillegg når du er ferdig med perm (om du skal fortsette å studere såklart). Den er på rundt 1250kr i mnd på det meste, men regnes ut fra hvor mye far tjener. Er han også student vil han også få dette i tillegg til det faste lån og stipendet!
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2008 jepp, den er grei. Må søke for min sønn fra august uansett, siden faren da er ferdig med å studere. og forsøgerstipend har man vel rett på så snart barnet i magen er ute? Så da kan jeg få for to. Men er forresten enten mor eller far som får dette der begge er studenter. ikke begge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå