Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Han er litt over 10mnd nå....Han reiser seg å går forsiktig rundt bordet osv men merkelig nok kan han ikke sitte.Han setter seg ikke opp selv og har sleper seg istendfor å krabbe.Han kommer seg lynraskt fremover men som sagt så setter han seg ikke opp.Ikke vinker han heller men han tar frem hånda når jeg f.eks sier give me five osv hehe han er jo så herlig men litt sen kansje?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 ungen din er ikke treg, nå husker ikke jeg nøyaktig når de andre på barselgruppa satte seg opp, men jeg husker det var sent i mine øyne, noen av de var bort året mener jeg, men de gjør dette etter at de har beg å krabbe iallefall, dessuten går han rundt bordet, det er vel bra, og en annen ting er at å sitte er ikke så naturlig for spedbarn som man gjerne ønsker å tro, ikke er det spes sunt heller, dette med krabbing er også helt normalt, mange kryper/åler seg og er fornøyd med det. og vinking og småbarn er oppskrytt, jeg har ikke sett så mange unger kose seg med å vinke i alle anledninger selv om de inimellom gjør det fra 7-8 mnd alder. mine unger har gjordt en ting og så droppet det i lang tid, virker ikke som vinking er like intr for alle, mine likte å klappe og hoppe, vinking gav de f.... i. så slapp av ungen er så absolutt ikke treig.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Barn utvikler seg så forskjellig:) Ene min rullet ikke rundt engang, før han var ca 5 måneder:) Men derfra gikk det i rasende tempo. Utenom å krype, det gjorde han ikke før etter han kunne gå Så nei, din er ikke sen, han bare følger sine egne ting:)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Tør jeg tippe på at du har glatte gulv? Vi hadde glatte gulv (ingen gulvtepper/teppegulv) i leil da guttungen var liten. Han laget seg en teknikk der han dro seg fremover med håndflatene - i et rasende tempo! Men krabbe? Nei, det så vi ikke noe til. Ikke før vi dro på overnattingsbesøk til en bestemor med vegg-til-vegg-teppe da guttungen var 11 mnd gammel. Der fungerte ikke teknikken hans for å komme seg fram, og i løpet av et døgn hadde han plutselig begynt å krabbe. Jeg ser ingenting i det du beskriver som tilsier at gutten din er treg i utviklingen. Han tar nok bare ting i sitt eget tempo!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Barn er ikke like, og det er ikke alle barn som faktisk krabber. De lærer seg de tingene de føler et behov for å lære, så personlighet og interesser spiller inn i stor grad. Barnet ditt høres ikke tregt ut. Pedagog
Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Ikke treig - jeg har en som hverken satte seg opp sjøl, krabba eller gikk før ettårsdagen. 15 måneder er snittet for å gå...
birrisj05.02.09 Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Neida, han er ikke treg.. det kommer seg nok
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Hehe ja har super glatte gulv!Nå har jeg nett lagt store tepper pga kulden.Kansje derfor ja at han krabber skikkelig hos andre hehe!!! Takk:=) Det betyr ingenting for meg at han er treig ville bare høre:=)+ min datter på 3 var veldig tidlig i forhold:=) Takk for svar alle:=) hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå