Gå til innhold

Staffordshire bull terrier. Noen som har det her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har bestemt oss for å kjøpe det til sommeren, og jeg vil bare høre andres erfaringer med denne rasen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror Stinkerbelle har, om jeg ikke husker feil, så rop på henne. eneste jeg vet er at de skal være supre familiehunder, så det er sikkert ikke noe dumt valg sånn sett. Men aner lite om aktivitetsnivå og slikt.

Skrevet

Vi er så heldige at vi har to :)

De er kjempe herlige, og supre med barn!!

Men vær litt påpasselig med hvor du kjøper fra. Har blitt en del useriøse oppdrettere etter at det ble populært med staff!!

Sjekk ut staffordshirebull.no

Lykke til :)

Skrevet

jeg har registrert oss på staffinfo.no, og har kommet i kontakt med ei som planlegger valpekull nå i vinter, så jeg håper det blir hund på oss derifra til sommeren. syntes det passer bra å få hund når barne er små, for da blir kidsa snille mot hunden og hunden ikke redd for barn om han har dem rundt seg fra valpe stadiet(håper jeg)

Skrevet

Har ikke men har et sterkt ønske om en en gang. Det er nydelige hunder. Ser skumle ut men er kjempesnille ;o))

Skrevet

Huff, at folk vil ha slikt utøy med barn i hus.

Skrevet

WHAT THE FUCK??

Regner med at Mom2Two er en på 11 år som har rappa maskin og profil hos storesøster, sant??

Skrevet

staff er ikke noen førstegangshund i mine øyne. det vet jeg jo ikke om du er da, tenkte jeg bare skulle si det. de er sta, egenrådige, morsomme, kan være veldig aggresive mot andre hunder som feks min tispe.

irriterere meg over alle useriøse oppdrettere som selger valper over en lav sko uten noen slags kriterier til valpekjøper. enkelte "nye" oppdrettere har ikke engang hunder de har hatt på utstilling. greit nok at de vil avle på den supersnille hunden sin, men det ville vært greit om vi opprettholdt rasestandaren. sjekk så oppdretter er reg. i nkk og sjekk at stamtavler og alt er i skjønneste orden. jeg kunne ikke vært oppdretter av staffevalper jeg, for jeg ville hatt alt for harde kriterier. hehe. folk med piercing, barbert snauskalle, tattiser, saggebukser eller andre dumheter hadde ikke fått kjøpt. jeg ville helst hatt middelaldrende par med sixpence og bukseseler. hehehe. gutter med tattiser oppetter armene og bolebukser er ikke god reklame for rasen, verken i utstillingsringen eller på gata!!

forøvrig så synes jeg at staffen er verdens nest beste rase etter APBT'en.

Skrevet

Uffa. Kanskje du skal stikke hodet tilbake i gjørma og la vær å uttale deg da?? Regner med at du aldri har vært i nærheten av å ha hund selv..

Skrevet

mom2two..

sikkelig konstruktiv du gitt!! du kan jo komme hit og se på lille leke tannlege og pasient med pelsen eller når hun kler henne ut med blomsterpotter på hodet og prinsesseskjørt.

Skrevet

Vi er ikke førstgangseiere, vi har 2 hunder vi.,så vet godt hva det vil si å ha hund. Vi har Cavalier King Charles Spaniel hunder og de er snille og rolige hunder og rasen er bedaglig, og barnevennelig.

Men neste gang vil jeg ha litt mer "HUND" om du skjønner hva jeg mener. Og da skal vi bare ha 1. Staffordshire ble jeg forelsket i da Trude Mostue hadde et program om rasen ( hun har jo det selv) og den er bare nydelig og jeg trur en slik hund ville passe godt inn i dynamiken i vår familje.

Skrevet

har trude mostue staff? har jeg aldri hørt eller sett.. jeg tror du mener bullmastiff jeg da. den kjempestore bamsen hun hadde men som ble omplassert til toten tror jeg det var...

Skrevet

Hvorfor er hundeeiere så fordømt hårsåre?!?!?

Går det ikke an å ha forskjellige meninger om hund og ulike typer hund?

Skrevet

Bullmastiff?? var det det da? Hmmm jeg trudde det var staffordshire jeg. Vel uansett. Jeg er blitt godt kjent med en staff og har forelsket meg i den. Og var så overbevisst om at det var en slik Trude hadde. Vel isåfall er det en slik som du har jeg vil ha ;o))

Nå må jeg sjekke litt rundt. hehe

Skrevet

Så flott hun var:) Begge to forøvrig;)

Så artig og se sittemåten hennes:) Akurat som damen her i huset. Sitter rett på skinka, :)

Synes selv de er verdens nydligste. Har selv en blanding av staff. Nå er jeg ikke for blandinger av raser i det store og hele men å ha fått denne damen i huset har åpnet øynene våre for denne flotte rasen.

Skrevet

Haha, er vel faktisk ikke snakk om å være hårsår. Men sånn er det jo her inne. Spør man om man kan bruke lettmelk i steden for helmelk i grøt får man jo høre man er idiot i hodet som ikke fatter at melk er skadelig, usunt, kreftfremkallende, fordummende og asosialiserende...

Hi spurte over hodet ikke hva du syntes om hunder, hun lurte på om noen hade erfaring med Staff.

Jeg er imot EU. Kanskje jeg skal gå inn på alle (absolutt alle) tråder og svare "nei til EU, alle som er for EU er tjukke i hodet"...så følger jeg logikken din.

Skrevet

Ja, du står jo fritt til å gjøre det, men jeg holdt meg i det minste til hunder da;o)

Skrevet

Hoho...akkurat som om du var saklig bare fordi du tifeldigvis fant en tråd med et hundespørsmål? Ehh jahh...

Skrevet

Det er helt i orden å ikke like hunder, eller ikke ønske å ha hund, Det er selvføleglig også helt i orden å si det høyt.

Det som ikke er greit er å la sin egen mening generalisere alle hundraser og dess eiere. Synes ikke det er særlig hyggelig å lese at et kjært famijemedlem blir kalt utyske fordi du har fordommer mot rasen/hunder generelt eller hva det nå er som gnager.

Skrevet

joda, men hva baserer du det å si at min hunderase er utyske eller utøy å ha sammen med barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...