Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Endrer personlighet helt naar han blir full... Blir skikkelig kranglete og ekkel, alt jeg gjoer er feil, jeg er en krevende, materialistisk kjerring og han tror ikke dette forholdet har noen fremtid blablabla. Neste dag angrer han som en hund og er "seg selv" igjen, den mannen jeg er glad i og respekterer. Han gaar paa en del medisiner og skal egentlig begrense alkohol pga det men naar han begynner aa drikke hender det han ikke klarer aa stoppe og det er da han blir saann her. Orker ikke ha det saann jeg, det skjer ikke ofte, gar noen maaneder mellom hver gang, men likevel.. Vurderer aa si at hvis det skjer en gang til saa orker jeg ikke mer. Er det aa overragere? Jeg mener det virkelig, naar han ikke drikker er han helt super, men skal han bli sann flere ganger tror jeg ikke jeg orker mer... Hjelp og innspill mottas med takk...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Jeg blir litt sånn selv. Jeg går ikke på medisiner da, men av og til. Kan gå flere år i mellom, men også av og til noen mnd så blir jeg helt gal av å drikke alkohol. Det er skikkelig skremmende. Men noen få ganger mister jeg kontroll når jeg drikker og klarer ikke stoppe. Og da sier jeg og gjør grusomme ting. For ett år siden hadde jeg en slik bøy, og da truet jeg med å ta livet av meg selv (han måtte ta fra meg kniven, jeg har ingen ønske om å ta mitt eget liv til vanlig), slo mannen min og sa jeg hatet han. Og det er ikke slik i det hele tatt, jeg elsker han, respekterer han og forguder han. Aner ikke hvorfor jeg av og til kan bli slik av å drikke. For til vanlig er jeg rolig, stille, avbalansert og sjenert. Så det er meget sjeldent jeg drikker. Etter det som skjedde for et år siden har jeg bare drukket en gang. Nå vurderer jeg å bli avholds pga av disse utbruddene som kan komme. Jeg tenker at enn hvis jeg engang for et slikt utbrudd ovenfor våre barn og sier jeg vil ende mitt liv foran de, familie eller nære venner. Men det er ikke så lett å bli avholds. Når man har venner som ikke forstår og maser. Vet ikke hva som kan hjelpe, men å slutte helt med alkohol er ihvertfall mitt ønske.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Det hoeres ganske likt ut som med mannen min faktisk.. Kjempebra at du gjoer noe med det da. Tingen er at mannen min ikke har lyst til aa slutte aa drikke helt, men han innser at han ikke kan bli saa full. Men det er lettere sagt enn gjort og noen ganger gaar han over streken og da blir han helt gal. Mange ganger tar han et par drinker og det er helt greit, men de gangene han ikke klarer aa stoppe skjaerer det seg helt.. Han har sagt flere ganger at han ikke skal drikke mer enn to drinker, men hvis vi er paa fest eller ute med venner lar han seg rive med likevel... Saa han klarer ikek aa holde det han lover. Derfor vurderer jeg aa si noe saa drastisk som at hvis det skjer igjen saa gaar jeg. Og jeg mener det og, jeg orker ikke mer, selv om det er sjelden det skjer er det skikkelig ille naar han blir saann!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Jeg vet ikke om dette kan ha noen sammenheng, men det er mye alkoholisme i min familie. Min mor er alkoholiker, begge mine bestefedre, 3 onkler og en oldefar var det. Men det er også mye av grunnen til at jeg vurderer å kutte helt ut alkohol. Etter mitt siste utbrudd ga jeg mannen min muligheten til å forlate meg, for jeg hadde virkelig ikke oppført meg pent mot han. Hvis noen hadde hørt hva jeg hadde sakt til han hadde de fått sjokk.... Nei jeg skammer meg. Heldigvis ble han, og vi snakket med fastlegen vår om mitt ''drikkeproblem'' som kan oppstå noen få ganger. Legen mener det er fordi jeg av og til mister hemning og føler jeg blir en ny og bedre person med alkoholen, den får meg til å føle meg bra, men egentlig gjør den meg til et grusomt monster. Men det innser jeg ikke selv, så angriper jeg mannen min når han vil jeg skal slutte å drikke. Og da drikker jeg enda mer på trass. Han sier jeg må være ekstra forsiktig så jeg ikke får et alkoholproblem. Legen var også enig med at jeg burde prøve å slutte helt med å drikke til jeg føler jeg kan kontrollere inntaket, Og jeg er ikke trygg på meg selv nå. Står på venteliste til psykolog. Men litt hjelp der tror jeg at jeg kan få et tryggere forhold til alkohol. Det må sies at da jeg va ung, før jeg fikk mann og barn, festet jeg MYE: Og drakk helst sprit bart. Da vil jeg påstå jeg hadde et STORT alkoholproblem. Men ble kastet fort inn i morsrollen uventet og da måtte livet forandre seg drastisk. På mange måter sier jeg barna mine er min reddning, for hadde jeg ikke møtt mannen min og blitt uplanlagt gravid hadde jeg idag vært alkoholiker, DET vet jeg....
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Anonym 08.23 Jeg er sikker på at du greier dette. Virker som du har god selvinnsikt og innrømmer at du har et prolem, det er ikke alle som gjør det. Lykke til ) Håper du får psykolog snart, du bærer sikkert på masse vondt Jeg føler med deg. Har på mange måter vært der selv....er godt voksen nå, og alt går mye bedre...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Kjenner meg veldig igjen! Typen min sjelte meg ut forann en hel fest! Han slengte en dør rett i fjeset på meg, så jeg datt i gulvet. Å folk uten i fra kom springende inn for å se hva som hadde skjedd. Men han lukte ikke opp døra en gang, for å se hva som skjedde. Han hiver bilder å slår ting. Han blir kjempe skummel. Han stod med en kniv opp etter en kompis å truet han til å tørke opp, for kompisen hadde sølt. Helt galen var han.. Å ja neste dag blir han helt normal igjen, å angrer så bare det! Han blir også veldig hissig når han er sur, selv om han ikke drikker...Truet meg med å skalle hode mitt i kneet hans å greier - Selv om jeg bærer hans barn i magen. Men nå har han tatt seg skikkelig sammen. Det var fordi jeg vist han at jeg ikke ville ha han når han var sånt. Jeg klarte å si at nå orker jeg ikke mer, selv om det var knall hardt! Men jeg fikk help av familien min. For de oppdaget ting til slutt. Jeg hadde ikke lyst til å gå fra han. For jeg er så gla i han. Så nå er han helt utrolig. Han sa han er villig til å gå å få hjelp. Så nå har vi det kjempe godt.. Tror det er viktig at du sette foten ned. Selv om du ikke har lyst. Men han skal ikke trøkke ned på deg slik.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 NÅR MAN TIL DE GRADER IKKE TÅLER ALKOHOL, SÅ KAN MAN IKKE DRIKKE. Så enkelt og brutalt er det faktisk. Ingenting annet hjelper enn å kutte alkoholen fullstendig for godt. Da får man det dessuten mye bedre!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Sånn er sambo også.. Han blir i tilegg veldig voldelig, kan slå folk uten grunn og pluselig få det for seg at jeg ikke vil være sammen med han lenger og slår seg helt vrang.. For at forholdet ikke skal rakne på grunn av dette så drikker vi ikke sammen.. Jeg tar meg en fest så tar han seg en fest.. Vi har vært på en fest sammen nå i år og det gikk veldig bra, man må bare stå på sitt og si ifra at hvis han blir sånn og sånn så skjer det og det.. Er ikke så veldig vanskelig.. Så lenge han lar det gå utover noen andre enn meg så bryr jeg meg ikke.. Da er det han det går utover.. Han har blitt satt i arresten flere ganger på grunn av purken har sett han har flydd på folk.. Bare si ifra at sånn skal det være, det er du som bestemmer!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 min psykolog sa til meg en gang, at mennesker ikke forandrer personlighet når de drikker... det er kun personligheten som blir forsterket.. personligheten kommer bedre frem.. så dette er nok noe som er i han.. som han greier å holde tilbake edru, men ikke full... jeg syns ikke det er noe kjekt med ufordragelige mennesker i beruset tilstand, og jeg hadde ikke giddet sånn dritt fra partner.
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 Jeg mener at det den psykologen sa om personlighet som blir forsterket når folk er fulle bør tas med en klype salt. Sier ikke at det overhodet ikke er noe i det, men påpeker at de biokjemiske reaksjonene hjernen utsettes for under alkoholpåvirkning er veldig kompliserte prosesser. Ingen ser vel noe nytte i å hevde at det nødvendigvis har seg bare slik at personligheten trer sterkere fram i andre tilstander hvor bevisstheten er endret - som f. eks når en person har feber, drømmer, er utsatt for sult eller for sterk hete?... Intet forsvar av den fulle fra min side. Jeg mener at de som ikke tåler å drikke bør ta konsekvensen av det og tørrlegge seg helt.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Min mann endrer totalt personlighet når han ikke tar medisiner når han er klinkende edru, fordi han er deprimert. Sett ned foten. Allier deg med familien hans, så andre vet om dette, at sånt tolereres ikke. Han kan rett og slett ikke røre alkohol. Dette er noe din mann velger selv, for han er jo edru før han rører alkoholen! Derfor er valget hans.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #13 Skrevet 22. november 2008 Min kjære samboer blir også helt klikk når han har fått i seg litt for mye alkohol.Han har aldri gjort meg noe og kommer heller aldri til å gjøre det. Men han er helt umulig å samarbeide med,vil aldri hjem når han burde reise hjem og når han førstes kommer hjem så nekter han å legge seg. Da sitter han å ringer rundt å sier bare masse dumt.Det er ikke ofte han drikker, men det skjer nesten hver gang. Nå har jeg sagt ifra at det er stopp på drekkinga mens jeg går gravid for jeg blir så utrolig sliten av det og det påvirker barnet vårt som ligger i magen min. Og jeg tror faktisk han har skjønt det:) Han er verdens beste kjæreste og han gleder seg kjempe masse til han blir pappa:) jeg trua også med sist gang at neste gang så stikker jeg! Det tok han veldig innover seg! vi har lov til å sette ned foten,skal ikke bare godta alt!! Lykke til,til dere andre som også har det sånn.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #14 Skrevet 22. november 2008 men så flott at dere får barn med disse tullingene da! hurra! stå på og fortsett. "Han har aldri gjort meg noe og kommer heller aldri til å gjøre det"....... så fint da... kommer sikkert aldrig til å skje nei....
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #15 Skrevet 22. november 2008 Du skriver mannen min... dere er altså gift? Var han aldri full før dere giftet dere? Hvorfor giftet du deg med han? Herregud, slutter aldri å forundres over hvilke dumme kvinnfolk som finnes "der ute" og utrolig at disse mannfolka klarer å få tak i damer. Det finnes jo så mange flotte menn som er snille både edrue og fulle så HVORFOR? Hvorfor skal dere flytte sammen med slike, hvorfor gifte dere med slike og sist men absolutt ikke minst HVORFOR FÅ BARN med slike IDIOT-menn?????????????????????????? Kvitt deg med han, himmel og hav, ja med en gang!!!!!!! Håper virkelig ikke dere allerede har barn og oppdrar de med dette brødhue!!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #16 Skrevet 22. november 2008 "den mannen jeg er glad i og respekterer."......... hvordan kan man være glad i og respekerere noe sånt? detter er jo en del av hans personlighet, en del av ham. du kan jo ikke bare velge ut personlighetstrekk du foretrekker og så prøve å ignorere resten.... hvis du velger ham velger du også å bli behandle som dritt!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #17 Skrevet 22. november 2008 ja jeg skrev:at han aldri har gjort meg noe og kommer heller aldri til å gjøre det!! og det står jeg for. Syns egentlig det er litt dumt av deg å henge deg opp i det.. hva med det de andre skriver her,det er mye værre enn mitt tilfelle! Du er kanskje så heldig at din kjære gjør aldri noe galt, og da er du en av de sjeldne må jeg si! Bare for at han en sjelden gang er merkelig i beruset tilstand så kaster jeg vel ikke han på dør for det!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #18 Skrevet 22. november 2008 synes det vitner om et massivt selvbedrag å komme med et utsagn som det du gjorde anonym 21:40. tror det er litt typisk om du er en person som om en stund kommer til å ha uttalelser som: "han slår fordi han elsker meg" , "han angrer etter å ha slått og jobber mye med seg selv". min samboer har en lav stressterskel pga utbrenthet for et par år siden. det kan være litt anstrengende, men han gjør jo ikke noe galt. det er så utrolig stor forskjell på å bli litt tullete i fylla, å slurve når man legger sammen tøy, å ville se tv fremfor å gå tur en torsdagskveld osv, og på å oppføre seg på den måten dere beskriver deres menn. tror dere har enorme skylapper og at dere gjør deres beste for å være positive til en oppførsel som er under enhver kritikk!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #19 Skrevet 22. november 2008 anonym 20:13: men så flott at du har en perfekt fyr,da. Vi vet iallefall hvor vi har vår mann. Det vet ikke du. Menn kan når som helst forandre seg.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #20 Skrevet 23. november 2008 Hvis min kjære noensinne slår meg så kommer jeg til å reise! Du tar alle under en kam nå syns jeg!!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #21 Skrevet 23. november 2008 Jeg er HI og jeg er enig med deg NN 08:22 og uenig med deg som har en mann som slurver naar han bretter sammen klaer og ikke vil gaa tur paa torsdager (big deal liksom... du virker jo hvertfall ikke lett aa ha med aa gjoere hvis du gnaaler om saant..). Ja, man kan elske og respektere en mann selv om han blir dust i fylla et par-tre ganger i aaret! Som hun over, har min mann heller aldri lagt en finger paa meg, han er ikke voldelig, men han blir utrolig kranglete og teit og umulig aa forholde seg til naar han drikker for mye. Jeg har faatt nok fordi jeg synes det er ekkelt at han blir saann og jeg blir fortvilet, men det betyr vel ikke at han er en grusom mann i bunn og grunn som jeg aldri skulle giftet meg med eller faatt barn med? Hallo, det er jo det samme som aa si at mannen din aldri burde giftet seg med deg eller faatt barn med deg fordi du gnaaler saa jaevlig om aa gaa tur hver torsdag og det gjorde du vel foer dere flyttet sammen og?!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #22 Skrevet 23. november 2008 Tusen takk anonym 11:24 Bra svart ;)Jeg er heeeelt enig med deg!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #23 Skrevet 23. november 2008 Skulle nesten tro det var jeg som hadde skrevet dette innlegget, angående oppførsel i fulla, + han prøver å gi meg dårlig samvittighet for ting som han gjør galt...bortsett fra det med medisiner da..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #24 Skrevet 23. november 2008 Han er alkoholiker. Skal det funke mellom dere må han enten: 1, Slutte å drikke. eller 2, Oppsøke behandling for å få hjelp til å slutte å drikke. Å innrømme problemet sitt er en god start. Føler med deg, forresten. Er barn av to alkoholikere og skal love deg at det i perioder har vært alt annet enn gøy. Unner ingen det, er han virkelig glad i deg må han klare å ofre alkoholen.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #25 Skrevet 23. november 2008 å herregud!!!! skjønner dere ikke hvor ufattelig rart det dere sier virker for alle som ikke har en så fæl mann. mulig jeg ikke skrev det særlig godt og at det kom ut feil. det jeg mente med å trekke frem det å gå tur og legge sammen tøy var fordi det ofte er denne type ting man går og irriterer seg over. man kan bli ganske oppslukt av de tingene man ikke synes om i partneren. det var en respons på den anonyme som mente at jeg hadde en perfekt mann. det har jeg ikke, men han er snill og behandler meg og barnet vårt godt. akkurat som jeg behandler ham godt. vi har begge to særheter vi må jobbe med, men jeg har gudskjelov ALDRIG måttet bekymre meg for hva han gjør i fylla, hvem han ypper med, får jeg en tlf midt på natten om at noe har skjedd i fylla osv osv. jeg tror det er naivt å tro at det aldrig kommer til å gå over i noe mere fysisk, når mannen allerede har krysset en stor terskel ved å kalle dere det han gjør. det som er uendelig trist i dette er at dere faktisk forsvarer dem!!! men for all del; hvis det er standarden dere ønsker i livet og i forholdet så kjør på. bedre å bli skjelt ut enn å bli slått!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå