Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Jeg har generell studiekompetanse fra vgs allmenfaglig og nå vil jeg bli hjelpepleier... Hva gjør jeg? Hvor lang tid tar det osv......?
Lykke X 4 Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Du trenger ikke ta studiekomp. fagene i allefall. Vet det finnes muligheter for å ta hjelpepleier over nettet på relativt kort tid. Google det
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Jeg tok hjelpepleien etter at jeg hadde fått studiekompetanse fra vidregående. Jeg tok den som voksenopplæring på den videregående skolen her i byen. Den gangen var utdannelsen et år, nå er den to. Halvparten av studiene er prakis på sykehus, sykehjem og hjemmesykepleien, så at det er mulig å ta utdannelsen på nettet høres useriøst ut. Ingen vil ansette en hjelpepepleier som bare har den teoretisk kunnskapen og ingen praksis. For å få offentlig godkjenning som hjelpepleier må du godkjennes av fylkeslegen. Du får ikke en slik godkjennning uten å dokumentere en praksis. Lykke til!
Lykke X 4 Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Useriøst å ta det på nett? Det er det dummeste jeg har hørt. Hvor mange utdanner seg ikke til hjelpepleier via nett i dette landet? Mener du at de ikke har en bra nok hjelpepleierutdannelse? Selv om man tar det over nett betyr det ikke at det ikke inngår praksisstudier. Fordi det gjør det faktisk. Her kan man ta hjelpepleierutdanning og liknende studier via nettet. Og det er seriøst! http://www.nki.no/produkt/fagfelt.xsql?fagid=60 http://www.nks.no/Studietilbud/Helse-og-velvare/Helsefagarbeider/ Sjekk også Folkeuniversitetet.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Husk at det ikke er alle nett-utdanninger som gir godkjent autorisasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå