Gå til innhold

Er det noen ketolysedamer her nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har negativ erfaring med ketolyse eller er dere kun positive hele gjengen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt om enkelte det ikke funker på. Eller det funker på alle (alle går ned), men noen takler ikke omleggingen fra høykarbo til lavkarbo av den sorten og må gi seg.

Ikke du som har tenkt på ketolyse vel???

Skrevet

Jo, det er jeg. Jeg skal ned 10 kg og ingenting funker på meg. Jeg går bare opp.

(S)TinkerBelle <3 skryter masse og jeg vet jo at hun har gått ned masse, men jeg klarer liksom ikke helt å "tro på det" hvis du skjønner.

Skrevet

Har selv gått på denne dietten, ikke til og anbefale, greit jeg gikk ned noen kilo de månedene jeg holdt på, men dersom man ikke får i seg ulike kosttilskudd så får kroppen flere mangler noe som gjør at man får lite energi i lengden! I tillegg er ikke dette kostholdet og anbefale dersom man har økt forekomst for hjerte kar lidelser i familien. Ville tenkt meg nøye om dersom jeg var deg, man går fort lei av og ikke kunne spise brød, ris og ulike andre matvarer og da jeg skulle på julebord f.eks så hadde jeg med noe egenprodusert mat fordi jeg var ene så fokusert på det jeg skulle innta av mat!

Har sett bilder av deg og du er jo kjempeslank og har den fine kroppen, mens jeg derimot har over 20 kilo som burde vekk før normalvekta lyser grønt igjen! Skjønner ikke at du kan være missfornøyd jeg! Du bruker jo ikke str 38 engang og det er jo innenfor normalen. Nei hold deg til et sunt avbalansert kosthold og trening så er nok kroppen din fornøyd tenker jeg!

Skrevet

10 kg???

Har bare sett på motebloggen din da, ser ihvertfall ikke ut som du trenger noen kur utfra de bildene... :-S

Hva har du prøvd da av annet?

Skrevet

Takk for svar.

Men for det første så vet ikke du hvilken størrelse jeg bruker. Jeg er heller ikke kjempeslank og har ikke fin kropp, men en utrent kropp som trenger å gå ned ca. ti kg.

Nå trener jeg tre ganger i uken men sliter med kostholdet.

Skrevet

Helt enig med siste avsnitt der Herlige barn har jeg fått, men det første er jeg sterkt uenig med. Lavkarbo/ketolyse er ideelt om man har hjerte/karsykdommer i familien, det senker både forkalning og kollesterol, og virker positivt på kroppen forøvrig.

Jeg forstår veldig godt at enkelte ikke takler omleggingen, men at det er usunt er bullshit, tvert imot. Når det gjelder mangler så vil man fint unngå det med å ta tilskudd (som det anbefales). Desuten er dette en kur hvor man etter oppnådd målvekt går over på generell lavkarbo (no more potetgull og vienerbrød), man lever ikke resten av livet med medbrakt fòr.

Skrevet

Tenk positivt da jente, som sagt så ser jeg jo at du ikke er feit eller noe, du har selv skrevet innlegg om at du bruker str 36 og jeg kan ikke se at du trenger og slanke deg 10 kilo. Dessuten får man mer muskelmasse når man trener så dersom du virkelig vil ned 10 kilo bør du også slutte og trene ettersom muskler veier mer enn fett!

Kanskje du skal oppsøke en ernæringsfysiolog dersom du har problemer med kostholdet ditt? Når kroppen har oppnådd en ideal vekt så stopper ofte vektnedgangen opp. Er jo ikke sikkert du blir mer lykkelig og synes kroppen din er vakker om du går ned 10 kilo heller!

Skrevet

Hei du!

Kan jeg spørre deg hva du trener når du trener? Prøv å tenk sunt i uka- skjei ut i helgen (men husk da at helgen enten er lørdag eller fredag)

:)

Skrevet

Vel, jeg trenger det dessverre.

Hva jeg har prøvd?? Vel, tja..hehe. Jeg prøver egentlig bare å la være å spise drittmat, men jo mer jeg prøver og føler at jeg trenger det, jo mer dritt spiser jeg. Helt fælt:-(

Skrevet

Jeg "pleier" å være 10 kg mindre og det er der min idealvekt er.

En liten og en litt stor: Jeg trener vibrasjonstrening og går på tredemølle.

Skrevet

Hei igjen!

Hvis du trener på et senter bør du få en veileder til å lage et program for deg slik at du får en type trening som passer for deg og som er motiverende. Syntes ikke ut i fra bildene dine at du bør gå ned i vekt- og ihvertfall ikke 10 kg.

Skal man allikevel gå ned vil riktig trening og bedre kosthold gjøre mye. Syntes du bør legge inn en styrkeøkt- ikke bare for å stramme opp kroppen nå- men også tenke helsegevinst i det lange løp (og da spesielt på alderdom). En god kombinsjon av kondisjon og styrke er absolutt det beste å trene i følge forskning. Husk at øker man muskelmasse øker man også forbrenningen. Er utdannet innenfor idrett så kan mye om dette tema :) Vet det er vanskelig å motivere seg til å trene- men husk da at vaner er et godt utgangspunkt. I stedet for godteri i hus kjøp heller frukt og grønt som du skjærer opp i biter, og gjerne også nøtter. Dette hjelper på min søthunger :)

Bare noen små råd :) Masse lykke til

Skrevet

Takk for svar.

Vibrasjonstrening ER styrketrening, så jeg trener da styrke tre ganger i uken. Prøver å gå på tredemøllen hver gang også, men det har ikke blitt så mye som jeg ønsker.

Jeg har fått et kostholdsprogram men jeg klarer ikke å følge det for jeg skal spise annenhver time der og jeg får det ikke til. Jeg spiser alt for sjeldent egentlig, men jeg har på en måte ikke tid til å spise oftere.

Skrevet

Hei igjen!

Jeg vet at vibrasjonstrening er styrketrening, men jeg er svært skeptisk til denne formen for styrke. Det reklameres ganske heftig for vibrasjonstrening selv om de dokumenterte effektene av denne type trening er relativt sparsomme. Den mest utbredte markedsføringen forteller deg at du kan trene noen få minutter og få samme effekt som ved å trene ”vanlig” styrketrening i lang tid. Dette er det som nevnt ikke spesielt sterke holdepunkter for å hevde!

Det er i tillegg gjennomført en del forskning på denne typen utstyr, men ofte er disse studiene av en slik kvalitet at resultatene vanskelig kan generaliseres og ”overføres” til det virkelige liv.

Det er blant annet gjort forskning ifb. osteoporose, men jeg har ikke inngående kjennskap til om det er påvist positive effekter og om disse eventuelt overgår effekten av annen styrketrening.

En av de som har brukt vibrasjonstrening mest i Norge (som forsker), er Bernt Rønnestad. Han hevder at du må trene med tung motstand, gjerne tyngre enn normalt hvis treningen skal gi vesentlig effekt på styrken. Monica Klungland Torstveit ved Norges Idrettshøgskole gjorde en sammenstilling av publiserte resultater i 2007 og hun er også av den oppfatning at vibrasjonstrening har begrenset effekt, med mindre man er i dårlig form i utgangspunktet (da vil stort sett all trening ha gunstig effekt). Hun har heller ikke funnet dokumentasjon for at denne treningen reduserer cellulitter som det ofte hevdes i markedsføringen.

Bare litt info :) Vil derfor anbefale deg god gammeldags styrketrening :)

Skrevet

Takk for info:-)

Det er en Notarmegler her i byn som har gått ned 40 kg på vibrasjonstrening sånn btw:-)

Jeg har trent i ca. en måned bare, men jeg hadde måling etter tre uker og hadde allerede da gått opp i muskelmasse og ned i fettprosent. Så jeg har troen på det da. I tillegg ser jeg faktisk forskjell på cellulittene.

Men som du sa selv, så var jeg veldig lite trent da. Så det hjelper ihvertfall på meg foreløpig. Men ikke nok hvis du skjønner. Jeg er alt for utålmodig da.

Skrevet

ketolyeskuren for meg har vært vidunderlig, ikke fordi jeg gikk ned så himla mye på akkurat den (8kg på 6 uker), men fordi kostholdet ble totalt endret på disse ukene, sjokoladesuget forsvant og når jeg da sluttet på kuren var det mye enklere å gå over til et sunt kosthold etterpå. Men etter den ene gangen orket jeg rett og slett ikke mer av kuren for det er ikke en kur du kan bruke hele livet (ikke realistisk sett i allefall) så da må man endre livsstil uansett.

Begynte med "dytt"-metoden og er nå -30kg ifht til hva jeg var i 2007. Finn noe som passer for deg, og ketolysekuren er ikke så veldig effektiv om du har en lav bmi for dette passer bedre for mennesker som er skikkelig overvektig... sies det da.

Skrevet

Jeg har ikke noe lav BMI, men jeg er ikke overvektig i følge den da..

Men jeg har hørt at man kan gå på Ketolyse hvis man skal ned 10 kg +, og jeg skal da ned 10 kg.

Jeg syns det er så vanskelig. Jeg kommer ingen vei nå, og det er derfor jeg vurderer dette. Nettopp fordi det ikke er en "slankekur" men en kostholdsendring. Jeg klarer ikke dietter som Nutrilett, Sykehusdietten osv....jeg sprekker bare.

Skrevet

Min samboer har nå gått på ketolyse siden 1 .juli og har gått ned 30 kg. Helt utrolig bra. Og at det ikke anbefales for folk med hjerte -karsykdommer er bullshit, alle blodprøveverdier blir bare bedre. I tillegg fikk han masse energi. Så dette er en veldig bra kur!

Skrevet

Takk for svar alle.

Noen flere med erfaring?

Skrevet

kuren anbefalles ikke om man hatt hjerteflimmer eller infarkt. ellers er jeg enig med det alle ketolysetilhengerene her sier. hehe.

er jo også enig i at du ser slank og flott ut monajenten. ;p det er jo bare å prøve. ;D

Skrevet

Jeg tok av nærmere 20 kg med ketolyse før svangerskapet. Veide over 80 kg, og gikk som sagt ned ca 20.

I sv.skapet spiste jeg vanligmat, litt preget av lavkarbo teorien, men spiste da "normalt". Gikk opp 9-10 kg.

Idag nesten 9 mnd etter fødsel er jeg under 70, uten hardnakka ketolyse.

Vurderer en liten kur for å kvitte meg med ca 5 kg, jeg har virkelig tro på dietten og en omlegging av hele kostholdet.

Ren ketolyse eller ei, lavkarbo skal jeg gjøre.

Vil anbefale på det varmeste ketolyse. Jeg har sett forskning som viser at inntak av fett, høyfettkosthold, ikke har sammenheng med fett i blodet. Karbohydrater blir omdannet til fett i kroppen og øker kolesterol.

Dette vet du sikkert, men ville nå bare nevne det.

Les boka til Sten Sture Skaldeman. Jeg ble kjempemotivert, fikk en forståelse og aha opplevelse for hele greia.

Følte meg veldig bra på ketolyse, behovet for sukker o.l avtok, jeg drakk lite øl og rødvin om jeg skulle ut på noe.

Jeg ble et helt annet menneske, ser bilder av meg selv at jeg var helt oppblåst! Nei, det er helt herlig. Prøv, du slipper å sulte deg slank, men anbefaler bøke som sagt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...