Gå til innhold

er det noe som fortsatt kalles for kuldekrem??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lucas er så tørr og rød i kinnene sine,når han har vært ute,så jeg ville hatt noe å smurt han med.

det at han er rød tror jeg kommer av at han får tennene,har litt feber også.

men ser så vondt ut å ha så tørre kinn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ceridal er en fin krem som blir brukt som kuldekrem

Skrevet

Ja, fornøyd med sebamed sin. Mild, god og passe klissete. Tror ike at alle trenger det, men unger med røde kinn kan det hjelpe på.

Skrevet

Synes ceridal er for mye klin, sebamed føler jeg hjelper litt på tørrheten også.

Skrevet

flott, da skal jeg en tur på apoteket i morra :-))

Skrevet

Avene (tror jeg det var..) har en som er veldig god. Kjøpes på apoteket.

Skrevet

Den som heter coldcreme eller noe sånt? Kjøpte den, for så å få vite at det ikke er en kuldekrem på et annet apotek. Mini reagerte på den, derfor jeg spurte på nytt om den, da sa de at det var en vanlig ansiktskrem, at coldcreme va et amerikansk uttrykk for dagkrem eller noe sånt...

Nå virker jeg veldig negativ til alt, men jeg har prøvd litt forskjellig og endt opp med ebamed som det beste alternativet for oss.

Skrevet

den eneste kuldekremen UTEN vann er -ceridal! KRemer med vann kan skade mer enn de beskytter, særlig når det er minus grader. Selv om den er "klissete" er den det beste alternativ. Personlig syns jeg ikke den er klissete i det hele tatt, bare å massere tuben før påføring!

Skrevet

ehhh... nei... Sebamed sin er uten vann, mineraloljer, parfyme og konserveringsmidler. I tillegg pleier den huden.

Det jeg har fått vite om kremer med vann er at de må smøres på huden en god stund før ungene går ut. Da er vannet fordampet, og det er ikke noe stort problem. Til unger som lett får røde kinn ville jeg brukt en med mye fett som sebamed eller ceridal.

Skrevet

Avent coldcream som fås på apoteket er fantastisk

Skrevet

Eventuelt A-krem. Den er også uten vann og parfyme

Skrevet

Ja, det er det, men vi har funnet ut at å bruke vanlig spenol fungerer fint.

Skrevet

Stemmer ikke at den eneste kuldekremen uten vann er ceridal... som hu sier under her er sebamed også uten vann :) Og det var den vi fikk anbefalt på apoteket... men det varierer vel fra apotek til apotek!

Skrevet

Har en gutt med atopisk hud og han får lett røde og såre kinn etter at vi har vært ute. Her er det ceridal som fungerer best

Skrevet

Weleda sin er fin, har brukt den 3. året på rad nå.

Skrevet

Funker A-creme som kuldekrem da? Bruker den ofte selv og jeg da.. er veldig fornøyd med den. har ikke brukt den som kuldekrem.. Noen som har brukt den som det?

Skrevet

Jeg bruker A-krem selv, liker den veldig godt. Jobber på utegruppe i barnehage, og det er mange ban som har en sånn krem stående i hylla som vi smører de med før vi skal ut. Jeg bruker den som sagt selv nå, og også på mini nå som det er kaldt ute og han sover ute i vogna. I tillegg har han hatt litt tørr hud på bena (kanskje etter vaskepulver, jeg har bytta til neutral nå da...) og smurte han masse med A-krem og nå er han helt fin!!

Har faktisk også smurt han litt på stumpen når han forrige uke hadde diare og ble rød, og jeg ikke hadde zinksalve for hånden og jammen virket den ikke godt på stump også gitt!!!

Skrevet

jeg var på apoteket i dag og fikk kjøpt 2 forskjellige kremer, den ene fetere enn den andre,siden en er til innebruk og den andre til ute.

de anbefalte å smøre på ca 30 min før en gikk ut,så den fikk "satt" seg før en kom ut.

jeg kjøpte sebamed,som er uten vann,den heter for øvrig kuldekrem.

også en til inne,den heter decubal.den har jeg forsøkt inne i dag, og var veldig bra den.

begge er uten parfyme.

men den er en hel rekke kremer som er til dette, så ikke rart vi får forskjellige anbefalinger,kommer litt ann på hva slags merker de forskjellige apotekene fører.

Skrevet

da tror jeg faktisk jeg ikke gidder å kjøpe noen annen :) er veldig fornøyd med A-Creme altså.. Mini hadde litt eksem/tørr hud på noen steder og da var den helt super. og bruker den ofte på meg selv og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...