Gå til innhold

Hva er grensa for høyt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både når det gjelder over og under-trykk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på alder etc, men når undertrykket bikker 90 regnes det for å være litt høyt.

120/80 er normalen.

Skrevet

kommer an på hva du har til vanlig, men 140/90 kan regnes som lett forhøyet, alt kommer an på undertrykket. Man skal iallefall ikke gå for lenge med 100+ i undertrykk. men som gravid er kroppen presset, så har man 85 til vanelig i undertrykk synes nok ikke legen det er sppes mye med 90, men derimot om man hadde 70 og det stiger til 90 på kort tid skal det sikkert følges opp. overtrykket betyr ikke så mye, og det er neppes spes forhøyet heller om undertrykket ligger lavt. hos kvinner er normaltrykk 120-130/70-80.

Skrevet

Det er undertrykket som er farligst. Og når det kommer over 90, er det grunn til å rope Varsko.

Skrevet

Varskooooooo!

Skrevet

hvorfor er undertrykket farligst? Er det vanskligst å få ned?

Mitt siste blodtrykk hadde et undertrykk på 95 og må nå begynne på blodtrykksmedisin. :-(

Skrevet

Jeg hadde 145/100 men de skulle bare se det ann. Når jeg kom til legen neste gang var det 125/85.

Skrevet

er du gravid da?? undertrykket er farligst fordi det sier noe om hvor hardt hjertet må slå for å pumpe blodet. men du skal alltid ha døgnmåling da, uansett, dersom blodtrykket ditt er bra om natten mener man at hjertet får den hvilen det trenger. dersom blodtrykket er fiksert i forhøyet tilstand er det en annen sak. men legene foreskriver stadig med til folk med relativt ufalig forhøyet blodtrykk. jeg lå rundt 90-95 i undertrykk en periode jeg var feit, men da jeg hadde gått ned 10 kg lå det på 70-75, så om du veier for mye er det lurt å prøve å gå ned. blodtrykk medisiner kan være vanskelig i komme vekk fra og er alt annet enn sunt. men dagens leger er hysteriske med blodtrykk da, før var det lov å ha 100, nå er grensa satt til 90, samme som med kolesterol, før kunne du ha 7 nå skal man helst ha 4 og under det. mye tull og tøys bare for å få flere forbrukere av disse flotte medisinene. men du må uansett gjøre noe med blodtrykket ditt, 95 er i høyste laget.

Skrevet

Hvor lang tid tar det før man fks kan dø om BT er høyt lenge? Hvis undertrykket ligger fks på over 115 i flere år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...