Gå til innhold

Da ble det ikke operasjon likevel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn skulle inn for å fjerne mandlene. men fikk ikke gjenomført det pga det ble oppdaget en ganske kraftig bilyd på hjertet. Så nå blir det en runddans med utredelser. Noen som har vert borti dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være et hull som ikke har vært oppdaget?? Hvor gammel er sønnen din?

Ønsker dere lykke til med utredelsen! Det ordner seg nok :-)

Gjest Palodze + snulla og ia
Skrevet

Skulle gjerne ha hatt den operasjonen selv...får ikke spist mat i kveld pga de teite mandlene.

Men det var slik at snulla hadde en veldig rar bilyd da hun blei født. De henviste oss til hjertespesialist som undersøkte hjertet med UL. Der fant de ut at det var VSD, et hull i skilleveggen mellom hjertekamrene. Heldigvis var dette et lite hull, og helt ufarlig.

Men hun måtte opereres 2 ganger og i narkose 5 ganger i løpet av sitt første leveår, og jeg husker de sjekket hjertet igjen før den første narkosen for å se om det skulle tåle narkosen. Takk og pris gikk alt bra. Nå hører man ikke selve bilyden lenger, men UL viser at hun fremdeles har et lite hull der.

En bilyd kan være en del forskjellige ting, jeg har kun erfaring med VSD, og det er det som er det mest utbredte og det minst farlige hvis det er et lite hull.

Fikk dere beskjed om noen nærmere undersøkelser?

Skrevet

Han er 3 år og7 mnd. De sa at de ville sende henvisning til et anna sykehus for å finne ut grunnen til lyden. For det var visst alltid en grunn for en slik lyd. Nevnte bla ekg og ul. Off, skummelt dette her.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt! Sønnen min ble født med hjertefeil (alvorlig), og ble operert 7 dager gammel. Han er 7mnd nå, og i veldig god form til tross for at han trenger en operasjon til.

Sønnen din får hjertet undersøkt med ul (ekkokardiogram). Da ser de hvor hullet er, og hvordan blodet beveger seg inni hjertet. De kan også se om det "blå" og "røde" blodet blander seg. Han får sikkert også rutinemessig sjekket hjerterytmen, blodtrykket og oksygenmetningen i blodet.

Ønsker deg lykke til en gang til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...