Gå til innhold

hadde satt pris på litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet på p-pillen i slutten av januar 08 og hadde uregelmessig mens frem til august. Da gikk jeg til legen og tok masse hormonprøver som kom tilbake helt normale. Fra og med august med mensen regelmessig med ca 32-33 dagers syklus. Passet på å ha masse sex før og rundt siste eggeløsning og ventet på ikm lørdag 15 november. Den kom ikke, og har fortsatt ikke kommet. Testet negativt i går, torsdag 21, på billigstrimmel, altså 5 dager etter ikm. Den var negativ. Har hele tiden følt på kroppen at jeg har hatt mensen, uten at jeg har hatt den, og egentlig følt meg litt annerledes. Kan jeg fortsatt være gravid? Eller har syklusen fortsatt å tulle med meg?

Blir kjempeglad hvis noen kan fortelle hva de tenker og tror :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

viss dere har gått aktivt inn for prøving denne siste tiden eller hR STRESSa med noe er det veldig vanlig at man hopper over en sykluss rett å slett.. eller så kan det være at du er gravid men hadde el senere en forventet...

Skrevet

Hm- noen kan teste positivt veldig sent. Men normalt vil vel de fleste få en test til å slå ut rundt IKM.

Det hender jo at syklusen klusser litt med en.

På den annen side kan mens murringer være tidlige tegn på graviditet.

Men det er desverre lite annet å gjøre enn å vente et par dager til, å teste igjen om mensen ikke dukker opp.

Et tips er selvsagt å huske å teste med morgen urin- den er mest konsentrert.

Jeg hadde en syklus ivår hvor jeg var til slutt seks dager på overtid- vet ikke om det var noe som prøvde å feste seg- eller bare syklus på bærtur, men da brygga jeg fælt på mensen i mange dager før den til slutt kom med et brak. (det var den først esyklusen etter at jeg tok ut kobberspiralen så det kan ha rota til syklusen noe..)

lykke til- håper du får en positiv test snart.

Skrevet

Har ikke akkurat gått aktivt inn for prøving, men har jenvlig sex og har fulgt med på eggløsning og sånn for å få litt mer oversikt over syklusen min, siden den var så ustabil i begynnelsen. Derfor tror jeg ikke stress er en faktor.. Når viser testene et 100% sikkert resultat? 2 uker etter ikm?

Skrevet

ja to uker etter ikm vil jeg nok si at det di er ganske sikre da ville jeg heller testa etter el :)

Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg begynner vel å innse at det er falsk alarm. Jeg får teste en gang til søndag/mandag, og hvis de er negativ er vel slaget tapt. Da er det bare å vente på TR. Dette var "siste sjansen" min til å bli gravid for denne gang, det måtte klaffe ellers må jeg vente et par år til. Kjedelig, men sånn er det bare.

Skrevet

Husker ikke helt når ikm var i forrige graviditet men jeg testa neg på dag 41 og pos på dag 46, mins at ikm skulle vært dag 36. Noen produserer mindre av det hormonet(husker ik hva d heter) som gir utslag på testene i beg. Men test deg igjenn på morgenurinen.

Hvorfor siste sjangse på et par år?

Skrevet

Jeg får kjøpe en clearblue, selv om billigstrimlene antakelig er like "sikre".

Det er siste sjangs på et par år fordi jeg er student. Blir jeg gravid nå får jeg permisjon fra studiene, men hvis ikke så må jeg ut i jobb til høsten. Da har jeg jo ikke opparbeidet meg noe permisjonspenger, så da må jeg jobbe et års tid først.

For å være helt ærlig har jeg alltid hatt på følelsen at jeg ikke kan få barn, og egentlig halvveis forsonet meg med det, men skjønner jo nå at jeg bare har lurt meg selv hele tiden ;)

Skrevet

Du trenger ikke jobbet et helt år for å ha rett på permisjonspenger.

Jeg var litt i samme situasjon som deg på slutten av studiene, planla barn- men fikk det ikke til. mistet flere ganger- vi fant til slutt ut at det føltes utnaturlig å slutte å prøve selv om jeg nærmet meg ferdig hovedoppgave. Så vi lot det stå til- jeg ble gravid med vår sønn- et par mnd før jeg skulle være ferdig med hovedoppgaven...litt ustrategisk ;o)

Men jeg skaffet meg vikar jobb- jobbet akkurat 6mnd som er kravet for å få permisjonspenger .Det som utbetales i permisjonspenger beregnes utifra inntekte de siste tre ukene før permisjonen. Jeg hadd ejo lavere inntekt enn om jeg hadde ått permisjonspenger fra den jobben jeg har nå, men bedre enn om jeg hadde vært student.

Jeg snakket med trygde kontoret tidlig i svangerskapet for å sjekke hva jeg hadde rett på, og hvor lenge jeg mått jobbe fo rå rett på penger. Da fortalte hun dama meg at skulle man event bli sykemeldt mens man er gravid må man ha vært i jobbe i 3-4 uker for å ha rett på sykepenger. Sykepenger gir også rett på permisjonspenger tror jeg...

Gjorde ferdig oppgaven på slutten av permisjonen, da hdde jeg også rett på arbeisledighetstrygd mens jeg søkte jobb. iom at jeg hadde hatt jobb og inntekt.

Alt i Alt løste det praktiske seg veldig bra ;o)

Skjønner godt følelsen du har av å nærme deg slutten av studiet og falle litt mellom to stoler- men hvis man tenker litt kreativt hvis man skulle bli gravid på et ustrategisk tidspunkt så ordner det seg- Ordningene er ganske romslige :o)

Men desverre er det sånn at det liksom er et hull i ordningene i den fasen man går far student til arbeidsliv- og det er jo syndi et samfunn der mange mener at folk venter fo rlenge med å få barn. Ordningene bør være fleksible nok til å tåle at nturen gjerne har sitt eget tempo på barnplanleggingsfornten ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...