Gå til innhold

feriene i fødselspermisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har termin i mitten av mai..

har ikke snakket med sjefen min ennå..men var noen som nevnte at jeg kanskje kunne ta ferien for neste år og året etter inn i permisjonen slik at jeg får 2 mnd ekstra..noen som vet om dette er tilfelle??regner ikke med å få betalt..(for de gjør en jo ikke i ferien annet enn feriepenger..men dei kommer på faste tider uansett..)mn jeg får jo bli hjemme litt lengre med nurket..synest det er tidlig å sende ett barn i bhg før det er 1 år.

jobber selv i bhg. og dersom jeg får dei 2 mnd med ferie så kan jeg starte til nytt bhg år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Ferie skal man avvikle uansett når man er i permisjon, når du tar det er bare å avtale med arbeidsgiver, de setter sikkert pris på at du tar ferien i forbindelse med permisjonen Dette ornder seg helt sikkert! Det gjorde det for meg i alle fall med førstemann. NAV er opptatt av at man tar ut ferien i det inneværende året man skulle hatt ferie uansett og da stopper permisjonen mens du har ferie og så starter den igjen når ferien er over, men dette skal NAV ha beskjed om. Noen steder ornder arbeidsgiver med melding til NAV, ellers må vi si ifra selv. Lykke til!

Skrevet

Jeg har termin i mars, så jeg starter permisjonen i slutten av feb. I juni når jeg får feriepenger av arbeidsgiver, så stopper jeg permisjonen og tar ut 4 uker ferie, så starter permisjonen igjen, og jeg starter å jobber igjen i slutten av feb., og mannen min overtar. Den siste uka tar jeg kanskje før jeg går ut i permisjon, eller jeg overfører den.

Det er sånn vi har løst det, men det er mange måter å gjøre det på.

Skrevet

Jeg har termin i april å vurderer å ta ferien før jeg går ut i permisjon.

Skrevet

Jeg har termin i juni, får lønn som vanlig fra arbeidsgiver og de får refusjon fra nav. Jobben min anbefalte meg å ta ferien rett før jeg skal ut i permisjon for å få høyere grunnlag. Siden jeg allerede går i 80% permisjon nå og skal ha 100% neste gang.

Da blir det ferie i april, og jeg får også vanlig full lønn hele ferien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...