Gå til innhold

Lekke fostervann ..farlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sikkert teit spm, men i natt når jeg stod opp, rant det litt nedover beina.

Kan det være fostervann eller er det bare urin man ikke klarer å holde igjen?

Er på overtid, så lurer på om man kan ha noen cm åpning at det kan være grunnen?

 

Eller at faktisk er litt fostervann. Er det farlig for den lille??? Kan ikke ha vært mye...men blir jo litt redd for den lille inni der da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fostervann produserers kontinuerlig og hver 3., time, så det blir nok ikke for lite fostervann om du bare lekker litt.

 

Et råd er å ta på seg bind og følge med hvor mye du lekker over litt tid, timer i løpet av dagen. Og så ville jeg ha ringt til Føden, der har de helt sikkert prosedyrer på hva de vil du skal gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig i seg selv å lekke forstervann, men det betyr at det er en åpning opp til babyen og at det er infeksjonsrisiko. Derfor skal man helst ha overisikt over hvor lang vannavgang det har vært. Ring derfor føden som hun skriver over her slik at de er informert og kan legge en plan for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tror jeg kanskje skal gjøre det. Har ikke kjent liv i natt eller i dag. Litt tidlig enda, men spiste litt kl 6 og drakk kald drikke og spist litt sjokolade kl 9 med kald drikke....men hun vil ikke røre på seg. Kan tro jeg er ett nervevrak her jeg sitter :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

kom deg på sykehuset med en gang!

De kan sjekke hvordan det står til og det er bedre å dra en gang for mye enn en gang for lite. De har en jobb å gjøre og synes det er greit at du kommer. I tillegg så vil du føle deg bedre og du har mase eksperter rundt deg på alle kanter.

 

Lykke til. =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til sykehus, ja!

 

Jeg lakk fostervann i uke 25 og ble lagt inn øyeblikkelig, fikk lungemodningssprøyter og antibiotika, lå flatt i to uker før fødselen startet av seg selv og jeg ble sendt på akutt katastrofekeisersnitt. Kunne gått riktig galt om jeg ikke var på sykehuset. Takket være lungemodningssprøytene kan også jenta faktisk puste selv! (Det er disse sprøytene som har stor del av æren til at overlevelsesstatistikken har gått sånn til værs for premature).

 

Lykke til, håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...