:-)))) Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 sitter her, langt, langt borte hjemmefra og savner Norge. Savner Oslo, savner familien min, savner Karl Johansgate i juletida, savner stemningen, savner lukten, savner norsk mat, savner norske ting. Om man ikke er ensom fra för i utlandet sà blir man det i hvert fall nàr man drömmer seg hjemover. Kan liksom ikke helt forstà eller akseptere at jeg ikke skal bo mer i Norge (jeg vet, jeg vet, aldri si aldri, men i det mine barn vokser opp i et annet land, sà blir det deres hjemland og da er det lite sannsynlig at jeg flytter fra dem senere....). Det er sà vondt à tenke sànn. Gjorde ikke det for noen màneder siden, men nà kommer de tankene hele tiden. Màtte bare lette litt pà trykket, sitter her og sipper til norske sanger pà youtube.....
IgglePiggle Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Nei det er ikke bare bare aa flytte fra Norge.. I lykkelig forelskelse rus saa tenker man at det gaar selvfoelgelig bra men det er noe annet synes jeg etter jeg fikk barn.. Trives godt her men til tider har jeg veldig lyst til aa flytte hjem igjen. Jeg bor bare i England da saa jeg kan heldigvis reise hjem ofte (er i tillegg hjemmevaerende for tiden saa jeg kan reise naar jeg vil) Hvor er du da? Det hjelper aa reise hjem litt ..Og kanskje da at du oppdager at det ikke er saa ille der du er likevel..
solemio Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Jeg skjønner hva du mener, selv om jeg fortsatt er i Norge, bare på den andre sida av landet. Savner å ha god kontakt med venner og familie der oppe, selv om jeg har det veldig fint her nede med ny familie (min egen) og nye venner. Og jeg vet at dette kunne jeg unngått ved å velge en fra nabobygda. Samtidig gjelder det vel å fokusere på fordelene der man er... Skal jeg sende deg litt melkesjokolade, bluberry?
:-)))) Skrevet 21. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2008 Er ikke bare bare à reise hjem med 3 barn heller.....men det er ikke det samme à kunne reise hjem. Noen ganger vil jeg bare bo hjemme....fölge med i det som skjer fra den kanten. Se pà norsk tv, spise norsk potetgull, gà turer i norsk natur. Snö, julegater, julestress, julemat. Jeg trives her jeg bor nà, men savnet er sà sterkt at det faktisk gjör vondt. Har sluttet à snakke med mannen min om det for han blir bare lei seg og fàr jo ikke gjort noe heller. Ingen fàr det. Derfor skriver jeg heller her. Men jeg vet at jeg var lei norge för vi flyttet ogsà....da blir de detaljene jeg beskriver her dagligdagse og ikke like spennende. Föles som om jeg forblir litt ulykkelig hvorhen jeg befinner meg........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå