Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 her gruer jeg meg til et svangerskap pga jeg hadde en dramatisk fødsel... åsså skal man få printa inn risikoen ved et keisersnitt.. skal ikke jeg få flere barn jeg som ikke kan føde vaginalt? hvorfor ikke være positive istedet?! tenk dere om...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Er ikke for å skremme.. Men er viktig att man vet hva risken er. Det gjelder all type opersjon det. De fjerner ikke engang blindtarmen din uten å opplyse om hvilke utfall det kan ha.. Innebærer alltid en viss risiko ved operasjoner, odsen er enda større når det er snakk om mor og barn.. Så ja, jeg syns det er viktig å tenke seg om!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Joda du har rett i det.. men her er det nubb sjangs for vaginal fødsel.. Men må vel bare være realistisk da å vite at det kan oppstå komplikasjoner.. men barnet slipper iallefall en hjerneskade!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Det er ikke viktig med risker i det hele tatt. Det kan gå galt både ved keisersnitt og fødsel, men det vet man aldri om på forhånd. De aller aller fleste går det bra med. Så hvorfor styre med alle riskene? Skal vi slutte å føde også da. Det er risikofylt. Det er forskjellige risker, men små... Så hvorfor styre med å skremme folk?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 men da sier jo svaret seg selv.. mest sannsynlig går det bra, syns bare att folk generelt tar litt lett på KS.. Man skal ikke ha dårlig samvittighet for att du tar KS, hadde gjort det jeg også, om jeg var i din situvasjon.. Blir bare så oppgitt av folk som mener KS er den beste løsningen, for generelt sett er det ikke det! Masse lykke til med fødselen! =) Skal krysse fingrene for att alt går så lett som overhodet mulig! =)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Nå vet jeg ikke hvor det stod om alle farene med keisersnitt.. Men drit nå i dem som skal mene ditt og datt :-) . Til syvende og sist så er det du som bestemmer over kroppen din! Du kan selvfølgelig få sjansen til å føde vaginalt i fremtiden. Og når man først skal katastrofetenke, så kan en vanlig fødsel kan også gå galt. Men man kan bare ikke tenke sånn!!!
Tarantellamora Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Jeg har hatt keisersnitt. Aldri født vaginalt så jeg har ikke noe å sammenligne med.. MEN- jeg hadde bare positive opplevelser med dette.. Var våken hele tiden. Fikk barnet opp til meg rett etterpå.. Hadde ingen problemer med såret. Var raskt oppe på beina igjen. Såret grodde fint. Lite smerter i ettertid,. Jeg må visst ha hatt skikkelig drømme-keisersnitt, jeg da....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 ja jeg har også bare positive opplevelser med keisersnitt.. Hadde heller ingen problemer med såret! Hadde nok drømme keisersnittet jeg også...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 Jeg også!!! Fantastisk opplevelse. Fikk barnet opp til meg med en gang, ks tok 30 min, lite smerter etterpå, var oppe å gikk etter 4 timer, dro hjem 3.dag. Fantastisk med planlagt ks!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #10 Skrevet 21. november 2008 Hi her:) så utrolig godt å høre jenter:) gikk ammingen greit også?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 Jeg hadde også en dramatisk fødsel og har en gutt med varige skader. Det er da ikke denne typen ks som blir tatt opp her inne. Jeg fikk av veldig får velge ks eller vaginalt, men de har best erfaring med vaginale fødsel etter hasteks. Synes du er litt hårsår. Mange tror at ks er en enkel løsning.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Hadde akkurat samme erfaring som anonym 23:34. Ammingen gikk kjempebra, i motsetning til nær man er totalt utslitt etter en vaginal fødsel fra h... og ikke får se barnet sitt på mange timer.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #13 Skrevet 22. november 2008 Jada jada, ks kan gi komplikasjoner, men det kan en vaginal fødsel også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå