Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Det jeg lurer på er: Hva er sannsynligheten for å dø som 63 åring.. eller hvor mange prosent av norges 63åringer døde i fjor etc. Sikkert et veldig rart sppørsmål mener du. Men altså. jeg har en i familien som daglig snakker om hvor stor sannsynlighet det er for at jeg skal miste barnet i magen. "Huff, har dere kjøpt vogn?" Det er jo så stor sannsynlighet for miste. "Må ikke gle dere så mye, det er så stor sannsynlighet for å miste" Prøver å si at, nei det er faktisk veldig liten sannsynlighet for at barnet dør nå, og det er ikke spesielt hyggelig at du skal si sånne ting heletiden. Jeg har nå regnet meg frem til at sannsynligheten for at jeg skal miste er ca. 0,4% Det jeg lurer på er om ikke sannsynligheten for å dø når en er 63år er høyere enn 0,4 prosent. I så fall hadde det vært noe å slå i bordet med, som kanskje fikk vedkommende til å tenke seg litt bedre om før hun snakker om hvor stor sjangse det er for at barnet mitt kommer til å dø....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 http://www.ssb.no/emner/02/02/10/dode/tab-2008-04-10-05.html Den tar jo ikke med barn som dør i mors liv, men som du ser så er sjansen for å dø som akkurat 63-åring 0,6%.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Tusen takk! Og gjør de ikke? Jeg regnet med statestikken "dødfødseler etter uke 28" Og gikk ut i fra at de som dør i mors liv, kommer ut og da blir regnet med de dødfødte. Men i alle tilfeller så ser det ut til at jeg hadde rett i min antagelse da, at sjangsen for at dette mennesket dør er større en sjangsen for at jeg føder et dødt barn. Sikkert egentlig litt dårlig gjort å si noe sånt til henne. Men det vil nok virke som en tankevekker håper jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå