Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gitt mat hver natt siden småtten ble født i elleve halv tolvtiden når jeg legger meg. Nå skjønner jeg at de fleste på hans alder Ca 5 mnd sover uten mat fra de legger seg rundt 19-20 til 05-06 om morgenen.............. men tørr jeg slutte og ta sjangsen på det? Om jeg gjør det og han våkner i la oss si to tiden, er jeg grusom om jeg bare trøster og gir smokk frem til fem-seks når han pleier å få mat?? Er han for liten? Bør jeg vente? Han får MME.

Mange spørsmål:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet til han er 6 mnd, og hvorfor forandre noe som funker?

Har du startet med tilvenning av grøt?

Skrevet

Har tenkt det også at jeg bør vente til han er bikket 6 mnd. Han får to grøtmåltid om dagen. Morgen og kveld.

Skrevet

Jeg syns veldig mange stresser sånn med å avvenne nattmating og skjønner ikke hvorfor. Så lenge det ikke er noe stress for verken mor eller barn å gi mat på natta, så er det vel bare å fortsette med det. Vi ga oss med nattammingen når mini var ca8 mnd og da gikk det helt av seg selv. Første natta småsutret han litt et par ganger og da var jeg inne og ga smokken og så sovnet han igjen og andre natta våknet han en gang og fikk smokken og så sov han stort sett hele natta (en periode, før han begynte å våkne for å få smokken eller fordi han hadde drømt noe el...).

Du kan jo prøve en kveld og ikke gi og hvis han våkner senere på natta, så får han da og da kan du gi før du legger deg natta etter igjen og prøve igjen om en stund. Jeg hadde ikke "kranglet" med en hylende baby på 5mnd for å venne av nattmelka.

Skrevet

For noen funker det og for noen funker det ikke. Vi prøvde oss når lillegutt var ca 7 mnd, langt fra vellykket. Prøvde igjen når han var 11 mnd, da tok det en ukes tid med litt krangling om natta, men det gikk! Er snart 3 mnd siden og har ikke vært noe mas om natten siden da, bortsett fra når han var syk for noen uker siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...