Gå til innhold

Dette med hull i ørene til små barn....bare et spm....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange her har hull i ørene tatt før de fylte 5-6? Å er dette noe dere mener var feil av foreldrene deres å bestemme/la dere bestemme i den alderen?

Jeg var selv mellom 2,5 og 3 år å maste å maste siden søskenbarnet mitt hadde fått ( hun var året eldre enn meg). Mamma sa det kom til å gjøre vondt, men jeg SKULLE ha. Sa et bittelite au når de ble skutt inn, men ingenting etter det. Har aldri hatt noen problemer så jeg synes ikke mamma gjorde en feil da hun tok hull i ørene mine.

Sier verken jeg er mot eller for å ta hull i ørene til barn å vil ikke ta enda en debatt på dette, bare lurer på om hvilke erfaringer vi alle har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke så liten da, men jeg var 5 eller 6 år gammel. Har egentlig alltid vært glad for disse hullene, men jeg tror mamma fikk et lite støkk da jeg var rundt åtte og tappen bak hadde grodd fast i øret fordi jeg hadde fått et sår med betennelse i. Jeg husker jeg ble veldig redd, og tror nok noe sånt kunne vært enda mer skremmende på en to- treåring.

Skrevet

Begge tanteungene mine som er 4 år fikk hull i ørene i år, det har gått strålende og de 2 prinsessene har ikke hatt betennelse i ørene, men det er jo særdeles viktig og rense dem hver dag i minst 2 måneder til hullene har grodd. Nå ønsker de små prinsessene seg ørepynt i julepresang så det var et enkelt valg for tanten deres!

Skrevet

Jeg var 9 da jeg fikk, og har tenkt at mine skal være like gamle. Men så har jeg tenkt at hvorfor det, egentlig? Hun har lyst på det, min eldste, så vi får se. Om det første gjør så vondt at hun ikke vil ta det andre, så får det være greit og. Man må jo forberede dem på at dette er noe som kan gjøre litt vondt. Så lenge barna er bevisste angående smerte og hva det er, og de kan gi uttrykk for at det gjør vondt, og hvor hen. så tror jeg at jeg syns det er greit. Det er nok ganske individuelt.

Skrevet

Man trenger ikke dra lengre enn hit til Spania og se at alle jenter som er eldre enn tre dager har hull i ørene, og det går jo bra med dem og.

Kommer an på hva man er vant til.

Skrevet

Mi på 2 har, og jeg fikk det da jeg var like ung. Hun er helt nydelig med det - dessuten kan hun evt. bare ta de ut om hun ikke ønsker de lenger når hun blir eldre.

Skrevet

jeg har tenkt til å vente til emilie spør selv =) er jo ikke sikkert hun vil ha hull i ørene.. men om hun spør skal hun få det.

men jeg må si jeg reagerte da venninna mi tok hull i ørene på sin 3 mnd gamle baby fordi hun kom til å se så søt ut som hun sa..

Skrevet

Jeg fikk når jeg var 3. Har aldri klandret mamma for det =)

Skrevet

Eldstejenta her har det:-) Hun fikk i sommer, var da 4,5 år. Hun maste og maste om å få.

Jeg sa det kom til å gjøre vondt, men ikke så veldig lenge, og at hun måtte ta i det andre også selv om det var vondt i første.

Hun var fast bestemt på at hun ville allikevel, så javel, da gjorde vi det.

Hun plukket ut noen alldeles nydelige lyseblå blomster hun ville ha i ørene og satte seg i stolen stolt som en hane.

Hun begynte å hylgrine da det første var tatt- da skyndtet frisøren seg å ta det andre med èn gang-og hun fikk det ikke med seg en gang. Hun gråt i ca 5 min etterpå, etter det var det ikke vondt i det hele tatt, og det har gått kjempefint.

Jeg hadde regnet med at det skulle gjøre vondt første natta, men hun sov som en drøm og ikke ett pip om at det gjorde vondt. Ikke var det hovent heller. Bare litt rødt med èn gang, men det gikk over etter ett par timer.

Skrevet

Jeg fikk de da jeg var ett år, det var vanlig den gangen... Husker ikke det da... Kjenner ei fra Chile og hu fikk hull i ørene samma dag som hun blei født:P

Skrevet

Hun var nesten 5 1/2 år. Gikk til en som tok i begge ørene samtidig. Ellers hadde det nok sikkert bare blitt i ene øret. Det har gått kjempefint. rensa ca 2 uker og snudde dobben 1 gang pr dag så den ikke skulle gro fast.Grein litt rett etterpå, og så var visst alt i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...