Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Da jeg skulle kle av lille (20 mnd.) i kveld så så jeg at han hadde en rød prikk på ryggen. Så kikket jeg nærmere på den, å det så ut som den var på vei til å bli væske i den (skinte litt). Så kikket jeg nedover på kroppen hans å da hadde det kommet mange flere prikker.. Jeg antar at det er vannkopper, da dette har gått i bhg. for en stund siden. Men tenkte også på brennkopper.. Men det er vel ikke så små å så spredt rundt på kroppen..? Hva kan lindre kløen? Får de fleste meg vannkopper feber? Hvor lang tid pleier det å gå før de tørker ut? Har barna deres vært veldig plaget med kløe? Jeg har hatt vannkopper som liten, så jeg får det vel nesten garantert ikke igjen?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Har du hatt vannkopper er du imun resten av livet. Høres veldig ut som vannkopper, Storebror her var 2 da han fikk vannkopper. Og han hadde så vidt litt feber noen dager i forkant av prikkene. Da bare 38 grader på det meste. Du får kjøpt noe på apoteket som kalles "hvitvask" , men det har et annet profesjonelt navn også, som jeg ikke husker. Tror det innholder sink..... Jeg husker faktisk ikke hvor lang tid det tok før de tørket inn. Storebror var heldig, han fikk kanskje 20-30 vannkopper totalt:-) God bedring.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Mer sannsynlig at det er vannkopper enn brennkopper.. Vannkoppene dukker som oftest opp på rygg/nakke/mage. Brennkoppene ser dessuten litt annerledes ut enn vannkopper, og er gjerne i ansikt, hodebunn o.l. Men jeg er altså ingen lege... Mine barn tok vannkopp-perioden ganske så bra, mye bedre å få det som små enn som store. Jeg var 16 da jeg fikk vannkopper og var veldig veldig syk. Barna mine hadde ikke feber, og heller ikke mange vannkopper. Det klødde voldsomt, men hvitvask,som nevnt over, lindret kløen. Brukte en vanlig pensel og penslet på. Det tørker de også ut. God bedring:)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Tusen takk for svar =) Får dra på apoteket i morgen!
birrisj05.02.09 Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Jeg hadde brannkopper på leggene.. Og vannkopper over hele meg tror jeg.. Men de ser jo ganske like ut.. men vannkopper ser litt hvitere ut tror jeg.. ligner mer på kviser enn det brannkopper gjør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå