Nesly Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Vi sliter med vår gutt på 3,5 mnd. Han griner og griner om kveldene. Virket i kveld trøtt rundt kl 20, la han og så sov han en halvtime og våknet med en VRÆL. Utrøstelig unge, som må bæres og ammes og bysses og svettes med helt til han tilslutt sovner av utmattelse.. for å våkne om en halvtime igjen. Er tom for råd, det virker som han plages av noe! Er det vanlig at de er sånn? Noen som vet hvorfor han er sånn? Er så blid og enkel om dagen..
Mor&barn Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 her la mini seg med meg til han var rundt 4-5 mnd. Men han sov jo litt på kvelden uansett.. men han har aldri vært no sove gutt. Har du prøvd å legge han tidligere? type 7 eller halv 7 ?
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Mi sovner rundt 18.30-19. Var en periode hun våknet etter en liten stund for så å sovne igjen...Tror det er vanlig, mange nye inntrykk som skal bearbeides! Vi har arbeidet ganske hardt for å få inn kveldsmønsteret vårt:) Han får ikke tenner da? Trenger mer mat?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Det er ganske vanlig å våkne igjen etter ca 30 minutter når man legger seg overtrøtt, så om du ikke har prøvd det så ville jeg faktisk prøvd å legge ham ennå tidligere. Lillebror her legger seg for natta mellom 1930-2000, er igrunnen stort sett alltid ferdig med legging(da sover han og har gjort det litt) før "sykehuset" begynner. Han er akkurat 3 mnd og fullammes, slik at han spiser jo et par ganger iløpet av natta.
Ladycaliente Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Kanskje du skal prøve med tynn velling på kvelden? Vi begynte med det når snuppa var rundt 3 mnd..men så har jeg vært veldig streng, jobbet mye med og innarbeidet gode leggerutiner.. Snuppa er nå litt over 5 mnd og sover fra 19.30 til ca 07.00..Hun kan også sove 45 min-1,5 time i tillegg etter hun har fått mat.
Nesly Skrevet 21. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2008 sukk.... ja, jeg har tenkt at han kanskje er overtrøtt, og la han halv 7-7 en periode men det virket søren ikke det heller hjelper ikke å være streng, han vræler uansett.. vil ikke begynne med fast føde ennå.. tenner, ja har tenkt tanken, han sikler mye, samt spytter ut tutten og presses begge knyttnevene inn i munnen konstant.. er det tennene er det inenting å gjøre da?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Eldste min la seg ca 23 på den alderen. Minste la seg 19.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 La aldri jentene før de var helt trøtte og mette når de var så små. Begge har sovet hele natta fra de var 2 måneder. Begynte ved 23/24 tiden så tidligere og tidliger. Jeg har fulgt deres rytme, vært litt bestemt og fulgt råd fra venninner Har fungert perfekt på de begge =0) Har ikke hatt noe soveproblemer. Sover nå fra 19 til 7-8 tiden begge to gjort det fra de var rundt 8 måneder hver kveld og natt =0) Så om du bruker litt tid de første månedene får du igjen for det senere. Jeg trodde først det var flaks med tulle 1. Men når jeg fulgte samme rutine med tulle 2 fungerte like bra så ble jeg veldig gla =0)
Ladycaliente Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 jenta mi har og driver fortsatt stapper begge hendene i munnen og sikler som en gal..det har hun vl gjort nesten 2 mnd..ikke noe tenner som har kommet til syne enda..Men hvis det er tenner som irriterer kan du jo kjøpe dentinox som er et smertestillende/bedøvende middel som du smører gummene til spedbarn med..Og det lindrer jo en del hvis det er det som plager din lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå