Gå til innhold

reimadress til 1-åring...størrelse/type??

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegutt blir ett i april(han bruker nå 80) han skal få en reimadress til jul, men er usikker på størrelsen, 86 eller 92?? bår han få vinter eller vårdressen?? vet ikke hvor mye vinterdressen blir brukt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velger du vårdressen ville jeg valgt str.86. Den kan brukes hele våren, sommeren på litt kaldere og våte dager (du kan bruke reimatecdressen i stedet for regntøy) og høsten fram til ca oktober evt litt lenger med god ull under. Noen bruker vårdressen hele vinteren med skikkelig ull under, men ville ikke gjort det om det blir mer enn -5-6 grader ute.

Velger du vinterdressen ville jeg valgt str. 92 (det har vi hatt til våre barn født i henholdsvis mai og juni, og som begge har brukt str 74-80 da de var på alder med din gutt). Da har den vært ganske romslig i starten, men de vokser ofte en del på en vinter når de er så små. Kommer også litt an på kroppsfasong. Noen er korte i overkroppen, andre lange. Vi måtte ha den såpass for at den skulle være lang nok i bolen (kroppen).

Vinterdressen kan brukes fra ca september/oktober med lite tøy under (f.eks bare ullundertøy) og fram til mars/april. Bare reguler det som er under.

Om barnet ikke begynner i bhg før høsten etter han er 1 år ville jeg kanskje ønsket meg vinterdressen, begynner han i bhg i april eller før ville jeg ønsket meg vårdressen.

Skrevet

Om du skal ha vinter eller høst/vårdress kommer litt an på hvor i landet du bor. Vi bor på østlandet, litt utenfor Oslo, og her har vi kun hatt høst/vårdress. Har flere lag-på-lag under (som for såvidt anbefales) når det er skikkelig kaldt. Snuppa elsker dressen sin. Tykke dresser hater hun.

Hun fikk den hun har nå (2 år og 8 mnd) og jeg troooor den er str 86, da hun var 10 mnd. Og den holder til litt utpå nyåret. De er store i str., så prøv dem på. Før hun kunne gå, brukte hun reima"sokker", og vi brettet opp det som var for langt på både bein og armer.

Skrevet

De er store i størrelsen. Tulla på 1 bruker nå størrelse 80 men den ganske stor.

Skrevet

Vi bor i nordnorge, men han blir vel ikke å være så mye ute av vogna før i mars, og da blir jo vinterdressen lite brukt....kansje vi får ta vårdressen i str 92 da....

Skrevet

Kan du ikke prøve den på han før du tar av lappene da? Så er det jo bare å bytte om han svømmer i den :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...