snøfilla - mamma til 2 Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Etter flere år med både naturlig prøving og prøverør bestemte jeg meg for, i en alder av 36 år, at nok er nok - nå adopterer vi! Vi er godt i gang med prosessen, men jeg er nysgjerrig på om det er andre modne prøvere her inne som vurderer adopsjon?
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Hei, hei, jeg har akkurat fått vite at vi antageligvis ikke kan få flere barn, hverken naturlig eller via prøverør. Iflg. mine FSH-verdier er jeg kommet over i en tidlig overgangsalder. Vi har en sønn på 13,5 år fra før av. Fordi jeg var veldig syk og hadde kraftig bekkenløsning med førstemann, har vi hele tiden vurdert adopsjon. Det er derfor ikke uaktuelt for oss å starte den prosessen. Det eneste negative er at det tar så himla lang tid og jeg føler vi begynner å bli for gamle snart. Hvor skal dere adoptere fra? Klem
aube Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Hei Vi har etter tre aborter begynt å snakke om å adoptere. Vi skal gifte oss i januar og har tenkt å undersøke mer om adopsjon etter jul. (Har forstått at det er lurt å være gift når man søker). Problemet med oss er at vi har blitt gravid tre ganger og derfor føles adopsjon som "plan b" og det er vanskelig å komme i gang med plan b før plan a er helt skrinlagt. Men.. Jeg er 37 og han er 36, så vi har egentlig ikke så mye tid å miste. Er veldig interessert i å høre hva dere har gjort og hvor langt dere er kommet.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 25. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2008 Hei igjen:-) Vi har valgt å holde kortene ganske tett til brystet ang. prosessen vår, men generelt kan jeg si at prosessen er som følger: - velge land og adopsjonsforening - søke barnevernet i kommunen / bydelen om å utarbeide en sosialrapport - vente på minst 3 samtaler med barnevernet - barnevernet skriver rapporten og denne sendes sammen med politiattest, legeattest, selvangivelse osv. til Bufetat for godkjenning - Bufetat godkjenner (eller avslår) søknaden - adopsjonssøknaden oversettes og sendes til det aktuelle landet - en laaaaaaaang ventetid starter ....men til slutt kommer den etterlengtede telefonen om at NÅ har dere fått barn :-) Til aube: Øvre aldersgrense for adopsjon i Norge er 45 år, så dere har ikke sååå dårlig tid. Hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå