Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Hun prøver å bli gravid med typen. Forsåvidt ikke noe galt det, det er bare det at de nettopp har blitt sammen. Heller ikke noe stort problem, men sånn har hun holdt på de siste 2-3 årene. Hun har fått seg type og blitt verdens lykkeligste. Hver gang sier hun "han er den beste jeg har møtt, ikke som noen av de andre", hver gang har hun prøvd å bli gravid, og hver gang har det blitt slutt. Hun blir veldig avhengig av mennene sine (hatt psykiske problemer), en jeg kjenner som var sammen med henne måtte bare gjøre det slutt. han sa han ikke fikk puste til slutt.. Jeg blir litt fortvilet, for det virker som hun vil bli gravid for enhver pris. Det er det som står høyest for henne. Hun tenker absolutt ikke over noen ting. Jeg vil være en god venninne og støtte henne, men jeg merker at det blir vanskeligere å vanskeligere. Jeg unner henne en ordentlig kjæreste og et ordentlig liv, og det er nok det som er greia her. Hun ønsker seg en "normal" familie, et normalt liv. Jeg tror bare ikke dette er måten å få det på. Det er mye mer som ligger bak dette innlegget mitt og at jeg syns det er vanskelig. Det er forferdelig å sitte og se på at en venninne sletter seg helt ut. Det å få en baby løser ikke alle hennes problemer.. Jeg håper hun har rett nå når hun sier han er anderledes enn de andre..
blond Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Skjønner at det må være vanskelig for deg. Å være god venninne er vel ikke ensbetydet med å støtte henne i alle valg hun tar? Kanskje hun mest av alt trenger konstruktiv kritikk og forsiktig veiledning? Det er ikke lett når man ser at andre gjør feil som rammer både dem selv og andre. Når alt kommer til alt er det henne selv som må komme dit at hun skjønner hva hun trenger og hvordan hun skal oppnå det, men du trenger ikke være passiv tilskuer.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Takk for svar. Men hvordan skal jeg gjøre dette? Jeg har prøvd litt forsiktig, at det kanskje er litt tidlig og sånne ting. Men hun er så lykkelig. Jeg liker at hun er lykkelig, men jeg frykter nedturen ganske snart :S
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Ha en helt vanlig jenteprat (kakao, boller, lys og hele pakka :-) og snik inn spørsmålet om hvordan drømmemannen/drømmepappaen hennes er :-) Si litt om hva som er din drømmesituasjon, som bør være slik du ønsker at hun skal ha det ;-) Understrek at du synes at hun absolutt fortjener det beste hun kan få! Og at det viktigste for henne og hennes fremtidige barn er at hun tar vare på seg selv, og har det bra! Å være mamma krever mye, så da må hun bygge seg selv opp og ikke utslette seg selv. Har hun andre mål i livet bortsett fra å stifte familie? Utdanning, jobb..?? Jeg håper også for hennes del og fremtidige barn, at hun har riktig mann..
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Det skal jeg jaggu gjøre. tusen takk Hun har et barn på 5 år fra før. Det forholdet gikk ikke så bra:/
blond Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Jeg vet ikke hvordan du skal gjøre det. Du vet nok best selv hvor hardt du kan gå ut. Noen trenger å få sannheten hardt i ansiktet for at det skal gå opp for dem, mens andre bare trekker seg da. Det er uansett bare din sannhet og hun har sin, men jeg er enig med deg i at det er andre ting hun bør få orden på før hun setter barn til verden. Synes forøvrig du fikk gode tips av hun andre som har svart deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå