hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Har slitt med betennelse i en visdomstann i noen uker. Var hos tannlegen forrige uke og fikk penicillin, og trakk deretter tannen på tirsdag. Fikk pinex forte og paracet for å dempe smerten og tok dem inntil i går. Har vært kvalm, svimmel og kastet opp daglig i en uke. Trodde eg reagerte på penicillinen, men sluttet på den i går, og føler meg fortsatt like ille. Skal til lege på svangerskapskontroll til tirsdag, men inntil videre...? Hva skjer med meg? Kan det være svangerskapsforgiftning...? Målte +3 på urinprøve forrige uke-hva betyr det...? Er ikke hoven...
Gjest Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Jeg har også hatt det sånn etter å ha trukket visdomstann, den ene gikk greit, men den andre gjorde meg dårlig lenge etterpå. Jeg var ikke gravid den gangen, men jeg husker jeg var kvalm og hadde smerter i nesten en måned. Om du ikke tåler penicillin, så skulle vel dette vært ute av systemet ditt nå, og om du er allergisk ville du blitt KJEMPE syk. Kanskje du har en blanding av litt usikkerhet på grunn av svangerskapet og medisiner, pluss at denne tanna ikke er god enda? En ting som kan gjøre at man kaster opp er visst man har betennelse, så følg med om du har feber. Ellers ville jeg ringt legen eller legevakta om dette ikke gir seg. God bedring:)
Gjest Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Forresten, om du har over +3 protein i urinen ville jeg ha sjekket dette nøyere.. for du har jo alvorlig høyt protein innhold. Kvalme er også et tegn på sv.skaps forgiftning. Følg med om du får hodepine og blir hoven. Men dette må tas alvorlig. Hva sa sykehuset/jordmor? Nå ble jeg litt usikker her på dine vegne. Kanskje ringe føden å høre?
hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 21. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2008 Takk for svar desembermamman! Jeg vet ikke om det 3-tallet var protein, men det står hvertfall +3 på urin i helsekortet. Jordmor lurte ppå om jeg hadde mye utflod, og påpekte at det ikke var morgenurin. Tok urinprøva på formiddagen; tisset litt i do og litt i glasset som jeg har fått beskjed om.. Hun sa jeg skulle se an formen, og stikke innom hos legen med ny prøve om jeg følte noen forandringer i kroppen.... Men det har jeg ikke gjort... Blodtrykket mitt er 95/60, og jeg har tenkt kanskje det har vært litt for lavt...
Gjest Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Blodtrykket ditt er lavt, men det er bare bra:) Selvom kanskje du blir litt svimmel, så har babyen din det best når du har lavt blodtrykk:) Det er når blodtrykket er høyt at det ikke er bra. Men når hun skriver +3 på helsekortet regner jeg med at dette er proteinet. Håper du føler deg bedre snart. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå