Gå til innhold

Keisersnitt og fare for mor og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som alltid er opptatt av barnas ve og vel.

Keisersnitt er det litt større fare for mor, men ikke barnet. Det er tryggere for barnet med tanke på hjerneskade etc. Vil dere ikke barets beste? Er det ikke like greit å ofre seg litt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste kan faktisk ikke velge selv hva de vil. For å få ks må du nok ha en gyldig medisinsk diagnose.

Skrevet

Jo, jeg "ofret" meg:) Hadde null tanke for meg selv, der jeg lå, med dårlige rier på andre døgnet, drittlei, sliten og ør i hodet av lite søvn, og så fikk barnet jojo-hjerteslag(fra 0 til 160, opp og ned). Da var det rett på slakterbordet, gitt;)

Eneste tanken min var at det ble narkose, og jeg ikke kom til å få barnet på magen rett etter det kom ut.

Men jeg sa til legen som forklarte dette på vei til "slakterbenken"; "driter i arret(det var det hun snakket om). Bare få ut ungen, du!!!"

Ofret jeg meg da?;)

Skrevet

Jo, hvis du hadde lest innlegget mitt (HI) så mener jeg at du ofret deg. Jeg mener det er mindre risiko for barnet med keisersnitt, men ikke for mor så da synes jeg det er greit med keisersnitt. Jeg er FOR keisersnitt. Les innlegget mitt en gang til. Jeg hadde en fryktelig førstefødsel der de var redde for at barnet var hjerneskadet. Jeg ønsker keisersnitt neste gang.

Skrevet

Jo, det var barnet som var viktig for meg der og da. Tenkte faktisk ikke over hva som kunne skje med meg.

MEN hva når jeg sier at jeg ønsket å føde vaginalt neste gang, og det gikk utrolig bra(med litt hjelp av riefremkallende middel)?

Jeg ønsket ikke KS en gang til, selv om neste fødsel var lagt opp til at det kunne skje, med epidural tidlig osv. Og jeg klarte det:) Det var en opplevelse uten like, å oppleve å være våken og få barnet på magen med en gang. Noe helt utrolig. For selv om jeg hadde barn fra før, så var jo dette noe jeg hadde gått glipp av, og som faktisk betydde mye for meg å oppleve når det skjedde andre gangen. Vet ikke med andre, men for meg betydde det stor forskjell i barseltiden, faktisk.

Skrevet

Ved keisersnitt er det større sjanse for at barnet får tidlig lungebetennelse pga at fostervannet ikke blir presset ut av lungene skikkelig.

Dette kan igjen føre til astma hos barnet.

Er det ikke da bedre å ofre seg litt og presse ut den ungen hvis du kan?

Ble forresten hastesnitt på meg etter 4 døgn i fødsel...

Så hvis du ikke har en medisinsk grunn (angst er en medisinsk lidelse btw) så PRESS MAMA PRESS!!!

Skrevet

Har presset ut en unge og den har astma! Hele lungene fulle av vann fordi den ikke kom fort nok ut. Ble tatt med sugekopp til slutt.

Skrevet

kommer til å ta keisersnitt neste gang.. ble hastekeisernitt ved min første fødsel.... babyen holdt på å dø ved vaginalfødsel.. Livløs ved fødsel.....Jeg hadde nok for lite bekken.. han får ingen alvorlige varige mèn, men kan få problemer med feks lese og skrivevansker.. Kommer ALDRI til å risikere neste baby for det samme!!! Her blir det KEISERSNITT:) Å jeg fikk ingen problemer etter keisersnittet så krysser fingrene for at det ikke blir noe problem neste gang..!

Skrevet

Det er større risiko for et barn og med keisersnitt.

Lungene er ofte for myke på barn tatt med keisersnitt.

Har selv tatt keisersnitt.

Det var ikke selv valgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...