Gå til innhold

Han er klar, jeg er fortsatt usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 år, og er samboer med en mann som er noen år eldre. Vi har vært sammen i over fem år, og han har begynt å snakke om å få barn. Jeg har lenge vært usikker på om jeg i det hele tatt vil ha barn, men etter å ha tenkt og tenkt begynner jeg nå å nærme meg...

Men, jeg er student i en 6-årig utdanning, og har fortsatt 2 år igjen. Har derfor begynt å tenke på om det ikke er bedre å begynne prøvingen nå snart; hvis ikke blir det lenge å vente. Min samboer har en trygg jobb med god inntekt, så det lar seg gjøre praktisk å leve på hans inntekt og min støtte fra lånekassa. Det hadde kanskje også vært greit å "gjøre det unna" mens jeg fortsatt er under utdanning og står ganske fritt når det gjelder å disponere tiden. Han har dessuten gode permisjonsordninger i jobben sin.

Tror mye av min usikkerhet bunner i at jeg ikke har så mye erfaring med barn, og fortsatt synes det er deilig med friheten jeg har nå. Samtidig tenker jeg oftere og oftere på alt det positive ved å få barn (ikke bare det negative, som jeg har gjort tidligere), og begynner å føle meg klar for alt ansvaret det gir. Så kanskje vi begynner prøvingen snart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Vet ikke hva slags råd jeg kan gi deg jeg, tror du må tenke igjennom alt grundig. Det aller verste ville jo vært om dere ble gravide, for så at du finner ut at du ikke vil ha barnet likevel.. :s

Hvis du ikke har erfaring med barn, så har du sikkert venninner med barn? Dra hjem til de og vær sammenmed barna, så kjenner du jo fort sjøl om du er babysjuk eller ikke :)

Når du klarer å leve på lønna til mannen din så er det sikkert ikke noe problem å ta permisjon fra studiene og starte på igjen senere.

Det som kanskje er viktigst å huske er at man er mye mer fertil i 20 årene enn i 30 årene.

Lykke til, håper du finner ut hva du vil :)

Skrevet