Gå til innhold

Ekstremt aktiv baby.. Andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli gal eg. Det er bevegelse, sparking i ribbebein, snuing fra side til side, veldig press nedover, føles som ho prøve presse seg ut både den eine og andre veien.. Stikker noko sinnsjukt nedi der doke veit og det er ganske så ubehagelig dette her.. Er aktiv heile dagen og ganske rolig på nettene, HELDIGVIS... Har 7 dager igjen til termin og hovudet var ikkje festa enda. Har i tillegg masse fostervann, så er vel kanskje derfor ho beveger seg så mykje og..

Men til poenget, er det noko tips til å roe denne aktiviteten ned? Har jo høyrt kva ein skal gjere om det er lite aktivitet, og er jo sjølsagt glad for at eg slepp å bekymre meg for det. Men gu, det er ikkje godt med ein unge som alt for aktiv heller... Blir møkklei.. Og då eg i tillegg fekk beskjed av jordmor i dag om at eg nok måtte belage meg på å gå over termin, då eg ikkje var moden i det heile, så kjenner eg at nå er eg litt lei ja....:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ohoi...du er forberedt på aktive dager etter fødselen også? ;)

Kommer ikke på annet som tips enn å unngå sukker i størst mulig grad. Får satse på at dagene går fort unna fremover! :)

Skrevet

Uff ja, har hørt at det ofte blir aktiv ungen utenfor magen og når den er så aktiv i magen..:-) Men får trøste meg med at det er ganske rolig på nettene då og håpe at det vil stemme for det og...;-)

Eg sitter veldig mykje i sofaen pga et bekken som trøble veldig slik at eg knapt klare å gå.. Og det virke som om babyen blir meir aktiv då, kanskje det blir trangere nedi der for ho... Er allslags ein skal slite med:-)

Skrevet

Jeg har også en superaktiv baby. Det hjelper å stryke og klappe på magen og synge eller høre på musikk. :-)

Skrevet

Jeg er 29+1 og her er det lite aktivitet..

Kjenner jo at det rører på seg sånn av og til, men kjenner liksom ikke skikkelige spark.. :S Hva kommer det av?

Skrevet

Sist graviditet så hadde jeg i rolig snuppe i magen. kjnete ikke ås mye aktivitet bortsett fra midnatt da jeg hadde roet meg selv og nesten sov, og kanskje i halv fem tida på morran :) Hun er i dag 16 mnd og veeeldig aktiv. Riktignok er hun flink å sove når hun skal og er rolig i bilen :) Men når hun er "løs" er hun høyt og lavt :) herlig!!

Nå er jeg snart i mål med 2. svangerskap, og det er myyyye mer liv denne gangen!! kan ikke sammenliknes. Skrekk og gru.....Jeg velger å ikke tro på det med at det blir veldig aktive barn om de er aktive i magen da det ikke stemmer helt med dattera vår...... Men denne gangen har jeg også mye fostervann selv om jeg har akkurat like stor mage, men det føles som om det er mye mer plass, og headspinn er det artigste som finns.... grumf...

det er jo et sunnhetstegn med bevegelser hver dag :) men det MÅ ikke være helt vilt for at det skal være bra- de har sitt eget mønster alle de forskjellige babyene :)

Jeg svanet livet i magen etter fødsel sist, så jeg anbefaler alle å nyte det sensasjonelle å ha liv inni magen våres!!

Skrevet

Joda, her hoppa hele magen når jeg spiste helgas dose sjokolade ;D

Så er liv, hehe.. sier de ikke at jenter ofte er mer rolige enn gutter i magen? Eller var det motsatt?

Skrevet

Er gravid for 4 gang,er 30+3 på vei,og her er det full aktivitet HELE tiden...jeg kjenner at han presser oppover/nedover/bortover samtidig...så jeg tenker at han må være stor...men vet at de andre har ikke vært store,hehe så tviler....men tror han kommer før terminen i allefall!!!ul terminen og min er ikke like,og forrige gang fikk jeg 3,5 uke før tiden...

Skrevet

Jeg har også aktiv jente i magen.. Men har hørt at om hun er aktiv i magen er hun roligere når hun kommer ut.. :)

Skrevet

Jenta mi er mest aktiv når jeg sitter/ligger i ro. Siden du plages med bekkenproblemer og må sitte mye så kan det godt være en sammenheng. Virker i hver fall som om snuppa mi får "noe annet å tenke på" når jeg beveger meg rundt.

Som en annen BIM-er skrev her så pleier også jeg å stryke på magen, synge å prate litt til henne når jeg merker at det blir litt heftig. Da blir hun litt distrahert og roer seg som regel. En stund i hvert fall :-).

Skrevet

Min lille prins er ekstremt aktiv!! Han sliter meg heilt ut til tider. Han ligger med haude godt ned i bekkenet og det kjennes nesten ut som han prøva å båre seg ut av og til. og ribbeina mine er så ømme at eg nesten ikkje kan ta på dei enkelte ganga. Så kan trygt sei at han e ekstremt aktiv!;) Gleda meg enormt masse til han kjeme no, berre 4 veke att til termin :D

Skrevet

har og hørt de er roligerer når de er aktive i magen, håper det for min del og;) med min føste måtte jeg gjøre alt mulig for kjenne liv, han var veldig stille..og det var verre! han var ikke akkurat rolig da han kom ut, så får satse på det stemmer at denne er rolig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...