Gå til innhold

Hvor godt passer dere på økonomien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pleide å få inn penger og bruke dem opp uten å tenke. Så begynte vi å skrive budsjett og føre regnskap, og plutselig sitter vi igjen med 10 000 ekstra i måneden! Som før gikk med i dragsuget.. Litt sykt det da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi tjener begge så dårlig at vi MÅ følge nøye med! Det eneste vi klarer å spare er bare barnetrygden likevel. Ellers går hver krone med hver måned selv om vi ikke sløser. Mulig vi kunne knepet inn litt på mat - jeg drikker litt brus og skeier ut med godteri i helgene, ellers er det lite å hente der også...

Så ja, vi følger nøye med fordi vi rett og sett MÅ. Ikke noe 10.000 til overs for oss likevel...

Skrevet

Vi har også bare brukt uten å tenke for mye. Betalt regninger en gang i mnd og levd fra hånd til munn ellers. Trodde faktisk at vi hadde dårlig råd helt til jeg gikk meget grundig over inntekter og utgifter.

Pengene har tidligere bare forsvunnet i et sluk føles det som...

Slik det ser ut nå, har vi nesten 7000 til overs da alle faste utgifter, mat og drivstoff er betalt. Det er mer enn jeg hadde trodd var mulig. Resten må selvfølgelig fordeles på klær, fritidsaktiviteter og kos. Det forutsetter selvfølgelig at vi har fordelt alle utgifter på lik sum hver måned.

Poenget er bare at ved å skaffe seg "nazi-oversikt" over forbruket, ender man opp med mye bedre råd:-)

Skrevet

Hvordan i all verden får dere det til?

Her er det alltid tomt på konto en uke før lønn selv om vi har helt ok lønn.

Vi får utbetalt ca 40000 hver mnd og har huslån på 11000.

Fortell meg hvordan dere får det til!!!!

Skrevet

NN 18.44 her.

Vi har totalt ca 35000 i inntekter hver mnd. har huslån på 7000, bruker max 8000 på mat og ca 10.000 på de andre faste utgiftene som strøm, tv, sfo, barnehage, bredbånd, forsikringer o.l

Vi har prøvd å kutte helt ut unødvendige utgifter, som bowling flere ganger i uka, ferdigmat, shoppingturer til Sverige, impulskjøp osv.

Nå er regelen at alt av innkjøp helst skal planlegges og penger skal spares på forhånd. Vi har satt ned standarden ganske mye, men har det i grunnen like bra for det...

Greit, det kan være "tomt" på konto før lønn her også, men penger til mat har jeg jo allerede satt av, evt er maten kjøpt inn, så vi klarer oss likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...