Gå til innhold

Når dere leverer til Fretex...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som sier takk?

Jeg er litt gammeldags, og forventer liksom et lite takk når jeg gir bort noe, enten det er gaver til venner, eller donasjoner til veldedighet. Har levert til Fretax ettpar ganger, og det er liksom bare "sleng det der i kroken" og intet mer, ingen tegn på at det jeg gir blir satt pris på. Bare jeg som er kjip eller? Har forresten sett mesteparten av det jeg leverte i utstillingen etterpå, så er ikke snakk om bare crap heller, det er jeg for stolt til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kaster klærne i en konteiner jeg! Men opplevde det da jeg hadde med barnehagen som skulle levere gaver til Frelsesarmeen det at det ikke ble sagt "takk" til alle barna nei da de kom fram med hver sin pakke! Ble litt skuffa da ja! hadde trodd de kom til å "snakke" litt til barna og slikt, men neiiiida.... :(

Skrevet

Hehe, greit om man kaster i kontainer ja! Men jeg har alltid levert i esker med feks kasseroller, dvd'er, cd-plater, leker, småelektrisk osv, så har vært å snakket med dem og levert ansikt til ansikt.

Trist for ungene da, det oppfordrer jo ikke til giverglede om an føler at det nesten er en byrde at man gir noe..

Skrevet

når jeg var en god del yngre en jeg er nå, så bestemte jeg og en venninne oss for at vi skulle gjøre noe for og hjelpe til der ute. og ringte frelsesarmene (aner egentlig ikke hvorfor vi ringte akkurat dit) men da fikk vi beskjed om at det var så vanlig at folk ringte rett før jul (var i oktober tror jeg) og at det var så dumt for det var ikke bare da folk trengte hjelp osv osv. og til slutt sa de at de ikke trengte hjelp fra oss men vis vi måtte kunne vi komme innom.

ikke det at jeg forventet noe takk, men jeg forventet ikke å få sjeft fordi jeg ringte

Skrevet

Nei er nok gammeldags på den fronten jeg og at jeg forventer et TAKK ja! Spesielt når vi hadde "predikert" til ungene på barnehagen hvorfor vi skulle gi bort gaver og lærte de det at de skulle si "versegod" når de leverte gaver! :) Alle barna er og veldig flinke til å si takk når de får noe, så vi så noen sjokkerte tryner på barna da de ikke fikk takk tilbake ja!

hørte et intervju av noen i Frelsesarmeen i fjor som var litt irriterte for at folk meldte seg til tjeneste til jul! de mente det at folk burde være flinkere å melde seg til tjeneste andre tider i året!

øøøhhhh.... Burde de ikke være fornøyd at folk faktisk melder seg til suppetjeneste på selveste julaften f.eks?? blir litt irritert når jeg hører slik sutring....... (men for all del, Frelsesarmeen gjør en formidabel jobb assa!!)

Skrevet

ja jeg hadde blitt skuffet om det var jeg som sto der med barna. det ødlegger jo hele konseptet med å gi noe til de som har mindre når de som tar i mot ser ut som de ikke gjør annet en og få ting.

ja jeg kan jo forstå at de mener folk burde stille opp hele året. men vi sa aldri at vi bare skulle stille opp til jul eller at vi skulle stille opp til jul spesiel, det var bare tilfeldigvis jul om 2 måneder når vi ringte dit.

en annen ting er jo at jeg tror folk tenker mer på og hjelpe andre når det blir kaldt ute, det er ikke akurat på vinteren det er morsomst og sove ute foreksempel. så det kan jo være en ekstra faktor som gjør at folk vil hjelpe på den tiden av året

Skrevet

Jeg handla på Fretex i dag, og ei dame var innom med et par jakker, som de ansatte takket veldig pent for =) Burde forvente et Takk ja!

Skrevet

Ikke sant!

Sist jeg var der var vel i juli, og det var lenge til jul, så at jeg bare stiller opp i jula kan de ikke gjemme seg bak. Der jeg leverte da hadde de bare en garasjeport hvor man satte fra seg tingene ute, syns godt det kunne stått noen der og tatt i mot, eller at noen kom ut når man skulle levere, man vet aldri når regnet kommer, eller om folk er helt ærlige. Fikk litt følelsen av at det ike var så nøye, og at de hadde mer en nok fra før.

Jaja, dro til asylmottaket med neste levering, og der var det mange takk å få. =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...