bollus med bolle! Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Burde sikkert visst svaret selv, men likevel: er så møkka lei av å knaske folat "i tilfelle"...Minner meg liksom på hver eneste dag det jeg prøver å ikke tenke så mye på! Vet jo at man skal bygge opp et lager, men er det egentlig nødvendig før man egentlig er gravid??? Hva gjør dere?
aube Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Hei bollus Har hørt at det er viktig før positiv test, men er enig med deg - utrolig kjedelig å knaske de forbannede tablettene. Særlig de jeg tar som har en gravid mage på pakken! Jeg har spist folat mer eller mindre i to år. Har hatt pause rett etter abortene, men begynt på igjen når vi har satt i gang prøvingen. Det jeg lurer på er om det er bra å gå på folat så lenge? Vet du noe om det?
bollus med bolle! Skrevet 21. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2008 Har forstått det sånn at folat er vannløselig så det går ikke an å få "overdose". Kroppen tar det den skal ha og resten siles ut igjen. De pillene jeg tar inneholder også vitaminer som er gunstige for gravide...-gravitamin, så de er jo nyttige uansett. Jeg har nå spist i et år, men har også hatt pause etter ma og litt innimellom. Vet ikke hvor lang tid det tar å bygge opp et fornuftig stort lager, eller hvor lang tid det tar før lageret er tomt igjen etter en pause???
aube Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Så lenge man ikke kan få overdose så er det vel best å knaske i vei.. Den dagen vi får positiv test (for det må vi jo få snart vel..) så blir vi jo glad for at vi har gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå